رضا رجب زاده روز پنجشنبه در هشتمین نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان میزان اعتبارات مصوب جبران خسارت سیل در حوزه زیرساخت ها را دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: از این میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی همچنین میزان تسهیلات ابلاغی سال جاری در حوزه های مختلف را سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: این تسهیلات را در حوزه های تعمیری، احداث واحدهای شهری، روستایی، گردشگری، صنعت و گردشگری بوده که بخشی پرداخت و مابقی در حال پرداخت است.

رجب زاده یادآور شد: تاکنون، در حوزه کشاورزی هفت هزار میلیارد ریال، زیربنایی پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد آمده که بخشی از جبران خسارات انجام شده و بقیه در حال پیگیری است.

وی فراهم سازی تمهیدات لازم برای مواجهه با پیامدهای سرما توسط شهرداران، بازدید از مسیلها و کانال های ورودی و داخل شهر و لایروبی و اقدامات پیشگیرانه و نظارت بیشتر بر ساخت و سازها را از جمله برنامه ها برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از آب منطقه ای و بخشداری ها خواست نظارت جدی تری نسبت به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها داشته باشند.

وی از آماده سازی بانک اطلاعاتی مادران باردار ساکن در روستاها خبر داد تا در صورت بروز سیل در اولویت کمک ها قرار گیرند و گفت: مطالعه و محاسبات اولیه مالی برای ۲۱ پل اولویت دار راه های روستایی که از مسیر رودخانه عبور می کنند نیز انجام شده است.  

رجب زاده با اشاره به امضای ۳۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه با شرکت توسعه و ساخت راه ها برای احداث این پل ها خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای به سازی و احداث مجموع پل های بین راهی روستایی را چهار هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: تا کنون چند مانور و دوره آموزشی مدیریت بحران نیز برگزار شده و اعتباری نیز برای استمرار این دوره ها اختصاص یافته است.

وی به اجرای ۲۸ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با هدف کنترل سیل نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار خوبی نیز برای کنترل سیلاب و فرسایش خاک اختصاص یافته که امیدواریم در سال های آینده در جلوگیری از خسارات وارده تاثیر خوبی داشته باشد.
در این نشست دستگاه های عضو نیز آخرین اقدامات خود در رابطه با سیلاب را ارائه دادند.

پیشتر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی میزان اعتبار اختصاص داده شده برای جبران خسارات به استان در حوزه‌های مختلف را افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.