ششمین دوره رقابتهای کشتی جام باشگاههای جهان از امروز (چهارشنبه) با رقابت کشتی گیران فرنگی در سالن ورزشی دانشگاه بجنورد آغاز شد که با رقابت کشتی گیران آزادکار ادامه یافته و جمعه شب به پایان می رسد.
در آیین افتتاحیه این رویداد بین المللی، رییس کمیته ملی المپیک، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی و معاونان استاندار، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی، برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فیروز کریمی سرمربی تیم اترک خراسان شمالی در لیگ دسته ۲ باشگاههای کشور، عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی و جمعی از مسوولان اداری و ورزشی خراسان شمالی حضور داشتند.

همچنین محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، بهروز حضرتی پور و حبیب الله اخلاقی مربیان تیم ملی با حضور در بجنورد از نزدیک عملکرد فرنگی کاران کشورمان را زیر نظر دارند.
سالن ورزشی دانشگاه بجنورد که ظرفیت حدود ۱۵۰۰ تماشاگر را دارد برای برگزاری این مسابقات آماده شده است که حدود ۵ کیلومتر خارج از شهر بجنورد قرار دارد و شاید همین مسافت سبب شده بود که استقبال گرمی از سوی هواداران حداقل در مسابقات صبح و بعد از ظهر روز نخست نشود.
از سوی مسوولان برگزار کننده برای این مسابقات بلیت فروشی انجام می شود که قیمت هر قطعه بلیت ۲۰ هزار تومان است.
با این وجود از سوی مسوولان برگزار کننده و همچنین استانداری خراسان شمالی و دانشگاه آزاد همه شرایط و امکانات برای برپایی خوب و آبرومند مسابقات فراهم شده است.
همچنین در کنار سالن برگزاری مسابقات غرفه هایی برای عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان خراسان برپا شده است.
در سطح شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز پلاکاردها و بنرهای زیادی در رابطه با برگزاری ششمین دوره پیکارهای کشتی جام باشگاههای جهان نصب شده است.
تیم کشتی آزاد چین و گرجستان که از طریق فرودگاه مشهد به بجنورد آمده بودند بلافاصله پس از ورود،  در سالن مسابقات حضور یافتند.

همچنین برگزاری ورزش زورخانه ای و رقص محلی (کرمانجی) و کشتی آیینی باچوخه از دیگر مراسم آیین افتتاحیه این مسابقات بود و پرچم کشورهای شرکت کننده شامل ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند، چین و ایران به شکل زیبایی به اهتزاز درآمده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.