علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح برای دام عشایر، شناسنامه صادر می شود که براساس آن صاحب دام، محل و مسیر رفت و آمد دام هم مشخص می شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح برای عشایر شهرستان گفت: چنانچه در مسیر کوچ، دامی بدون پلاک مشاهده شود به عنوان دام قاچاق محسوب و ضبط می شود که لازم است عشایر نسبت به بیمه و پلاک‌گذاری و تعیین هویت دام خود اقدام کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هم اینک ۵۰ خانوار عشایری در این طرح ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند افزود: هزینه هویت‌گذاری هر راس دام (گوسفند و بز)، ۲۸ هزار و ۲۲۰ ریال است و هزینه بیمه و هویت‌گذاری برای هر راس دام، ۴۱ هزار و ۶۴۰ ریال است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: در این شهرستان ۳۵۰ هزار راس دام عشایری باید هویتگذاری شود که شناسایی، موقعیت زمانی و مکانی، جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده هایی که در زمینه جابجایی دام می شود از جمله اهداف اجرای این طرح مهم  است.

ابراهیمی زمان‌بر شدن تهیه پلاک را از جمله مشکلات طرح عنوان کرد و افزود: با کمک صندوق بیمه محصولات کشاورزی شیروان پلاک گذاری و بیمه دام مابقی عشایری شهرستان انجام خواهد شد.

 شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.