به گزارش ایرنا سیدعلی میرکریمی، روز شنبه در نشست تبادل نظر حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری فاروج با تاکید بر اهمیت رفع مشکلات واحدهای اقتصادی، افزود: در گام نخست باید تلاش ها بر حل مشکلات شهرستان ها متمرکز باشد.
وی اظهار داشت: قوانین دست و پاگیر حوزه اقتصادی آفت کار و نیازمند اصلاح است تا روند فعالیت ها در این حوزه سرعت گیرد.
وی بر معرفی واحدهای تولیدکننده محصولات استاندارد تاکید کرد و افزود: تامین اقلام مورد نیاز دستگاه های اداری در گام نخست باید از محصولات این واحدها صورت گیرد.
وی گفت: 70 درصد تسهیلات تکلیفی اشتغال پایدار استان تخصیص یافته که سهم شهرستان فاروج از آن 7.6 درصد، معادل 300 میلیارد ریال بوده است.

* اولویت حوزه اقتصاد تامین کالای اساسی است
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: امسال رویکرد همه باید اقتصادی باشد تا بتوان تهدیدها را به فرصت بدل کرد.
محمدرضا موفق یساقی افزود: مدیریت در بازار بویژه پیگیری سهم شهرستان در حوزه تامین کالاهای اساسی باید یکی از اولویت ها باشد.
وی، تقویت روزبازارها و حذف فاصله بین مشتری و تولید کننده را رویکرد اصلی در حوزه تقویت اقتصاد خواند و گفت: ساماندهی اصناف برای جلوگیری از فعالیت های بدون ضابطه و کمک به فعالان قانونمند این حوزه، باید در شهرستان ها پیگیری شود.

* هرچه طرح ارائه شود، منابع تامین می شود
نماینده شهرستانهای فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علیرغم محدودیت منابع، به هر میزان که طرح ارائه شود برای تامین منابع آن آمادگی داریم.
هادی شوشتری افزود: با تحلیل و بررسی میزان ورود سرمایه به شهرستان، شناخت نقاط ضعف و علل ناکارآمدی در فرآیند جذب سرمایه، می توان امسال با رویکرد هدفمندتری گام برداشت.
5132/7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.