حبیب یزدان پناه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پارسال در همین مدت یک میلیون
و 364 هزار نفر از مراکز تاریخی و تفریحی این استان دیدن کرده بودند.
وی با بیان اینکه بارندگی و جاری شدن سیل و بسته بودن محور ارتباطی استان گلستان باعث کاهش ورود گردشگران و مسافران به این استان شد افزود: تعداد بازدید کننده ها در مقایسه با سال گذشته حدود 80 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: نوروز امسال یک میلیون و 797 هزار و 800 مسافر با مجموع 449 هزار و 176 دستگاه وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند که ورود مسافر و تعداد وسایل نقلیه آنان نیز به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 و 25 درصد کاهش دارد.
یزدان پناه میزان اقامت مسافران در استان از ابتدای نوروز تاکنون را نیز 40 هزار و 671 نفر برشمرد.
وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: در ایام نوروز ایستگاه‌های مختلفی در مناطق دشت، آشخانه، شیروان، فاروج، بجنورد و باباامان با حضور 20 راهنما تدارک دیده شد که با ارائه بروشور و راهنمایی‌های مختلف مسافران را با ظرفیت‌های گردشگری استان آشنا می‌کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از نوروزگاه ها به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان یاد کرد و گفت: در این راستا بیش از 80 مراسم آیینی نوروزگاه در نقاط مختلف استان برگزار شد.
یزدان پناه از انجام 635 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان نیز در ایام نوروز خبر داد که با هدف ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضایت خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان انجام گرفت.
وی شمار شکایات دریافتی در خصوص تأسیسات شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و مراکز پذیرایی را صفر عنوان کرد.
تعداد آثار ثبت شده خراسان شمالی در فهرست آثار ملی 621 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که 11 اثر نیز ثبت جهانی شده است.
استان خراسان شمالی با داشتن یکهزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و هرساله پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) عبوری است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.