دکتر علی شریفان روز دوشنبه در نشست پیشگیری از حوادث جاده ای افزود: برای خدمات رسانی درخور به مصدومان و بیماران شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن به 11 پایگاه جدید اورژانس نیاز است.
وی تصریح کرد: در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار 40 دستگاه آمبولانس به صورت شبانه روزی فعال هستند که حدود 30 درصد این ناوگان بر مبنای استانداردهای جهانی فرسوده است و باید نوسازی شود.
دکتر شریفان با بیان اینکه بیشترین حوادث جاده ای کشور در 10 سال گذشته در شهریورماه رخ داده و بطور میانگین روزانه 66 نفر در آن جان باخته اند، گفت: تمهیدات مناسبی برای کاهش تلفات و مصدومان ماه آخر تابستان پیش بینی شده است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: علاوه بر پایگاههای موجود، پنج آمبولانس اورژانس 115 دیگر در ایام تعطیلات اعیاد قربان و غدیر و روزهای تاسوعا و عاشورا در منطقه غرب خراسان رضوی افزوده می شود.
وی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال 52 هزار و 650 تماس با اورژانس برقرار شد که منجر به 11 هزار و700 ماموریت و اعزام آمبولانس و ارائه خدمت به 13 هزار و 55نفر در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن شد.
26 مرکز اورژانس شهری و روستایی با 29 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورآمبولانس و یک بالگرد خدمات درمانی را در شهرستان سبزوار به هموطنان ارائه می کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.