حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر دوشنبه در دومین روز سفر به خراسان رضوی با حضوردر جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در این زمینه دولت به همه استانداریها و شهرداریها اعلام کرده اگر زمین مناسب دولتی در اختیار دارند دولت آن زمین را برای بازآفرینی در شهرها اختصاص خواهد داد.
وی ادامه داد: اعطای وام ارزان قیمت به خانه اولیها برای سکونت در این بافتها نیز از دیگر سیاستها است. این مسیر در مشهد نیز باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و دولت نیز در این زمینه کمک می کند.
رئیس جمهوری گفت: در سفر جاری به خراسان رضوی مشخص شد این استان تنها یک قطب گردشگری، علمی و کشاورزی نیست بلکه قطب مهم صنعتی در کشور نیز می باشد.
وی افزود: ایران امروز بعد از نفت، گاز و پتروشیمی در زمینه صنایع معدنی و زنجیره فولاد هم سرآمد است و هم اکنون ظرفیت تولید 200 میلیون تن فولاد در کشور ایجاد شده که 80 میلیون تن از این میزان مربوط به فعالیت دولتهای یازدهم و دوزادهم است. خراسان نقش مهمی در این زنجیره دارد.
روحانی ادامه داد: خواسته برخی توسعه زنجیره فولاد در خراسان رضوی است. فولاد وابسته به شرایط آب است اگر بتوانیم در این استان آب تولید کنیم زنجیره فولاد را هم می شود توسعه داد.
وی گفت: موضوع آب مشکل بزرگ برای کشور و خراسان رضوی است باید تلاش بیشتر برای مسئله تامین آب و مقابله با کم آبی داشته باشیم و طرحهای زیادی اجرا شوند که نخستین گام مدیریت مصرف و مهمترین بخش آن مربوط به حوزه کشاورزی است. صرفه جویی و بازچرخانی آب قدمهای اصلی است که باید برداشته شود.
رئیس جمهوری افزود: طرحهای متعددی در خراسان رضوی برای تامین مشکل کم آبی وجود دارد که انتقال آب از کوههای هزارمسجد از آن جمله است. همچنین موضوع شیرین کردن آب دریا مطرح است که باید این طرح از لحاظ صرفه اقتصادی محاسبه شود. آب، تامین آن و توسعه فعالیتهای صنعتی و گردشگری از طرحهای مهم دولت در خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: در این سفر موفق شدیم در کنار زیارت بارگاه مطهر امام رضا(ع) مردم عزیز سبزوار و نیشابور را زیارت کنیم. مردم مشهد نیز میهمان نوازان خوبی هستند و در انتخابات 92 و 96 حضور و سخنان مشهدیها در سرنوشت انتخابات مهم بود.
روحانی گفت: از همه مردم خراسان رضوی و مشهد سپاسگذارم و عذرخواهی می کنم از شهرستانهایی که موفق نشدم به زیارت مردمانش بروم.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.