حجت الاسلام علی سعیدی روز شنبه در همایش 'انقلاب اسلامی، روحانیت، استکبارستیزی' در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: همه انبیا زحمت کشیدند برای اینکه زمینه حاکمیت شریعت فراهم شود و دستاوردهای انقلاب نیز حاصل بیش از هزار سال تلاش و مبارزه علمای اعلام در عصر غیبت است.
وی اظهار کرد: قانونگذاری و مدیریت با منشا جهان بینی وحیانی از اساسی ترین دستاوردهای انقلاب است و یکی از مولفه های زیربنایی در دستاوردهای انقلاب، تحول همگانی در اندیشه و فکر مردم است.
وی گفت: بعد از رنسانس جهان بینی اومانیستی و ماتریالیستی منشا قانونگذاری بود اما هنر امام راحل این بود که ثابت کرد بدون وحی زندگی بشر دچار نقصان است.
حجت الاسلام سعیدی افزود: در طول هزار سال فقط به 20 درصد احکام فردی عبادی عمل می شد اما هنر امام خمینی (ره) این بود که احکام فراموش شده را از لابلای کتابها بیرون آورد و در جامعه پیاده کرد که این یک موهبت الهی است و باید آن را قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه همه انبیا و اولیای الهی کار را از فرد سازی شروع کردند اظهار کرد: امام خمینی (ره) از سال 42 کار فکری و ملت سازی را آغاز و در 22 بهمن 57 دولت سازی کرد.
وی گفت: شاه تفکر لیبرالی و ناسیونالیستی و ملی گرایی را ترویج می کرد اما امام راحل اینها را کنار زد و گفتمان نبوی و علوی را حاکم کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: امروز گرفتار جریان ‌هایی هستیم که کارآمدی نظام را زیر سوال می ‌برند در حالی که نظام اسلامی بسیار کارآمد است و مردم باید بدانند که پس از انقلاب کارهای بسیار انجام شده است.
وی اظهار کرد: در زمان شاه، ایران یک کشور منزوی بود و نقشی در تاریخ نداشتیم اما انقلاب اسلامی شخصیت، ملیت و اراده ایرانی را در سطح جهانی به منصه ظهور رساند.
وی گفت: امام راحل توانست 35 میلیون نفر را به حرکت درآورد و این نقش رهبری هوشمند است که با احیای روحیه اعتماد به نفس مردم را منسجم و حکومت 2500 ساله را ساقط کرد.
حجت الاسلام سعیدی افزود: امام راحل مکتب تفکیک را آورد یعنی مشروعیت الهی همراه با مقبولیت مردمی و حق حاکمیت از سوی خدا و قدرت حاکمیت از ناحیه مردم.
وی اظهار کرد: اگر همه چیز را به مردم خلاصه کنیم و منشاء مشروعیت را فقط از صندوق رای بدانیم، غلط است زیرا رای مردم در حق حاکمیت تاثیر ندارد بلکه در قدرت حاکمیت تاثیر دارد و ولایت و امامت با رای مردم بالا و پایین نمی رود.
وی با بیان اینکه استقلال و تشکیل نیروهای مسلح مکتبی و اصلاح سیستم حکومتی از دیگر دستاوردهای انقلاب است گفت: اشکالاتی در سیستم اداری وجود دارد که به خاطر انتخاب نادرست مردم است و باید آنها را هدایت کرد که در انتخاب مدیران دقت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام سعیدی افزود: احیای اندیشه دینی و بازگشت به دین از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه منطقه ای و بین المللی است و امام خمینی (ره) توانست اندیشه های باطل را کنار بزند و دین را در عرصه اجتماعی دنیا مطرح کند بطوریکه امروز اسلام و دین در معادلات منطقه نقش تعیین کننده دارد.
وی اظهار کرد: احیای مقاومت از دیگر دستاوردهای انقلاب است و امروز ایران پرچمدار مقاومت است.
وی گفت: امام خمینی (ره) ظرفیت تشیع را شکوفا کرد که این ظرفیت از زمان شیخ طوسی تا انقلاب اسلامی پنهان مانده بود و این شکوفایی برای کشورهای مرتجع منطقه سنگین است.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که زمانی شعار نیل تا فرات را مطرح می‌ کرد امروز برای حفظ خود به اطرافش دیوار می کشد و آمریکا هم که تلاش داشت لبنان، فلسطین، عراق و سوریه را بگیرد و نابود کند اینک در برابر قدرت مقاومت اسلامی نتوانسته کاری از پیش ببرد و در اجرای توطئه هایش شکست خورده است.
وی افزود: تغییر در 2 قطبی بودن جهان و مطرح کردن تقابل بین ایمان و کفر از دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بوده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.