رمضانعلی سبحانی فر عصر پنجشنبه در نشست خبری افزود: کارهای زیر ساخت طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد به شهر سبزوار به پایان رسیده است.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات تکمیل راه آهن سبزوار، اراضی معارض کیلومتر صفر تا 6 از ایستگاه اصلی راه آهن تا پس از شهر سلطان آباد بود که برخی مالکان پرداخت از محل اسناد خزانه اسلامی را قبول نمی کردند.
وی گفت: با توافق صورت گرفته طی روزهای آینده و رفع معارضات، عملیات اجرایی راه آهن در این منطقه آغاز می شود.
سبحانی فر افزود: یکی از مهمترین اهداف طرح راه آهن سبزوار اتصال به راه آهن سراسری شمال به جنوب است که با گرفتن ردیف اعتبار با اتصال آن به راه آهن کاشمر و تربت حیدریه در مسیر ریل اصلی جنوب به شمال قرار می گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحهای صنعتی اظهار کرد: کارخانه اسید سیتریک جوین با ظرفیت 20 هزار تن و هزینه 500 میلیارد تومان و اشتغال 500 نفر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.
وی گفت: طرح فولاد سبزوار با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر بطور مستقیم هفته گذشته به بهره برداری رسید و هم اینک محصول آن صادر می شود.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به سبزوار در دهه فجر امسال افزود: در این سفر علاوه بر بهره برداری رسمی کارخانه فولاد، عملیات احداث فاز دوم این کارخانه با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال آغاز می شود.
سبحانی فر اظهار کرد: در مجموع 2 مرحله کارخانه فولاد، برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند و با راه‌ اندازی این کارخانه بیش از 70 عنوان صنایع پایین ‌دستی و بالا‌ دستی در منطقه فعال می شود.
وی گفت: پس از پنج سال تلاش، مشکلات زیرساختی کارخانه فولاد در حوزه تامین آب و زیرساخت ریلی آن حل شده و برای عملیات تزریق گاز با انتقال خطوط لوله 30 اینچ، یکهزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: پس از گذشت سالها از آغاز ساخت نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان سبزوار، قرارداد با بنیاد تعاون ناجا منعقد شد و 270 میلیون یورو ال سی برای آن از صندوق توسعه گرفته شده که عملیات اجرایی آن آغاز و برای 500 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: 2 مجوز نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی و 10 مگاواتی در شهرستان داورزن با مجموع اعتبار 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری با مشارکت کشورهای اروپایی و داخلی دریافت شده است.
وی گفت: نخستین کارخانه فرو سلیکو منگنز در محدوده معدن فرومنگنز در روستای شامکان بخش ششتمد سبزوار با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن فروسیلیکو با همکاری سرمایه گذار چینی و سرمایه گذاری 580 میلیارد ریال و اشتغال 200 نفر ایجاد می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه فجر مرکز درمان بستر شهر روداب، ششتمد، کلینیک ویژه واسعی، 50 طرح خانه بهداشت و مراکز درمانی با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: همچنین با پیگیری صورت گرفته مجوز 11 پایگاه اورژانس در شهرستانهای غرب خراسان رضوی دریافت و برای تامین آمبولانس آن نیز موافقت شده است.
وی ادامه داد: در بخش گازرسانی نیز با انتقال خط 30 اینچ به کارخانه فولاد، علاوه بر تامین گاز شهرستاهای جوین، جغتای و خوشاب همزمان گازرسانی به روستاهای این منطقه نیز آغاز شده است.
سبحانی فر گفت: در طرح تقسیمات کشوری نیز بخش حکم آباد شهرستان جوین به شهر ارتقا یافته و بخش هلالی جغتای و مشکان خوشاب نیز در مرحله ارتقا به شهر قرار دارند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه ورزش هندبال سبزوار افزود: هم اکنون هیات هندبال این شهرستان با ساختار جدید از پیشکسوتان آغاز شده تا با همگرایی نماینده ای از این شهرستان در لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور در سال آینده حضور داشته باشد.
وی اظهار کرد: در شرایطی که دشمن با بهره گیری از مشکلات اقتصادی در پی ایجاد ناامیدی در کشور است دهه فجر بهترین فرصت برای انعکاس دستاوردهای انقلاب به مردم و جوانان می باشد.
وی گفت: سیاه نمایی و کمرنگ جلوه دان خدمات دولت و نظام ضربه به اصل نظام است که باعث خوشحالی دشمن می شود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.