امیر شهلا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یک سوم جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیونی مشهد را حاشیه نشین ذکر و بیان کرد: ایجاد رفاهیات در حاشیه شهر راه مقابله با حاشیه نشینی نیست بنابراین با کشیدن دستی به سر و روی حاشیه این پدیده مها نمی شود.
وی افزود: رسیدگی به حاشیه شهر و ایجاد رفاهیات در آن تنها منجر به پیدایش حاشیه ای دیگر می شود. برای جلوگیری از گسترش حاشیه شهرها باید رفاهیات در روستاها و نقاط مهاجرپذیر افزایش یابد و با ایجاد اشتغال و تخصیص بودجه بیشتر به مناطق کم برخوردار و روستاها جلوی مهاجرت گرفته شود.
رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: نظام تمرکزگرای بودجه ای باعث شده بودجه اختصاص یافته، در مراکز استانها هزینه شود و امکانات کمتری به نقاط دورافتاده تخصیص یابد. از این رو چشم انداز شورای اسلامی خراسان رضوی توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته و استفاده از ظرفیتهای مغفول این مناطق است.
وی گفت: هم اکنون بیکاری از مهمترین مشکلات است ولی با فعال شدن ظرفیتهای مغفول مانده در مناطق روستایی و کم برخوردار این مشکل برطرف می شود.
یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در 66 پهنه حاشیه این کلانشهر سکونت دارند. مشهد با 351 کیلومتر مساحت دومین شهر پهناور ایران پس از تهران، سالانه پذیرای 27 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.