حجت الاسلام حسین معصومی شامگاه سه شنبه در چهاردهمین سفر شهرستانی خود در دیدار بامسعود رنجبر فرماندار و حجت الاسلام محمد علی میری امام جمعه مه ولات ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدا گفت: امروز مشکلات اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران با یک دستگاه حل نمی شود همه مسئولین باید رفع مشکلات ایثارگران را در راس برنامه های خود قرار دهند که شناسایی فرصت های شغلی در شهرستان از مهم ترین مباحثی است که با همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی انجام می شود.
وی در این دیدارها افزود: فرماندار در ارتباط با مسئولین و امام جمعه در ارتباط با مردم می توانند نقش موثری را در زنده نگهداشتن نام و آرمان شهدا، تکریم جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثا رو شهادت داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران به ساماندهی گلزار شهدا اشاره و اظهارکرد: این شهرستان 133 گلزار شهدا دارد که 65 گلزار ساماندهی و 68گلزار نیاز به مرمت و بهسازی دارد و این مسئله باید برای مسئولین یک امر مهم تلقی شود زیرا همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم که از هستی خود گذشتند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امنیت و آرامش باشد.
فرماندار مه ولات نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نصب تمثال شهدا، نام گذاری جلسات مشورتی و شورای اداری به نام شهدا، دیدار با ایثارگران به ویژه والدین شهدا که 90 درصد صورت گرفته ، برگزاری یادواره شهدا ویژه دانش آموزان در مدارس ، تعامل بسیار مناسب مدیران ادارات با بنیاد شهید و امورایثارگران از مهمترین برنامه هایی بوده که از ابتدای سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.
مسعود رنجبر تعداد شهدای شهرستان مه ولات را 147 شهید عنوان و تصریح کرد : تعداد جانبازان وآزادگان سرافراز 229نفر می باشند که 77نفر آنها بالای25درصد و152نفردیگر زیر 25درصد دارای جانبازی می باشند.
امام جمعه مه ولات نیز ضمن قدردانی از مدیر کل بنیاد خراسان رضوی گفت: تکریم جامعه ایثارگران به بیان واقعی یعنی تسریع در رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در ادارات و تجلیل از ایثارگران در برنامه ها و مراسم ها و پیگیری امورات ایثارگران است.
حجت الاسلام محمد علی میری افزود:همه مردم ایران می دانند که خانواده معزز شهدا چشم وچراغ این ملتند واین خط شهادت همچنان ادامه دارد و در همین جریانات اخیر شهدا نقش مهمی برای مهار فتنه ای که توسط استکبار جهانی ودست نشانده های آنها در منطقه داشتند.
میری به یک رباعی اشاره کرد وگفت: همه دنیا فهمیده اند ما پیرو قرآنیم؛نه شرقی ونه قربی متکی به یزدانیم؛ آزادی واستقلال؛جمهوری اسلامی این نعمت عظما را مدیون شهیدانیم.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.