سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بردسکن 6 راهبرد امسال خراسان رضوی را 'رونق تولید و اشتغال، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، امنیت، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی، مشارکت نظام مند مردم و ارتقای فعالیتهای فرهنگی' برشمرد.
وی افزود: نخستن راهبرد 'رونق تولید و اشتغال در قالب اقتصاد مقاومتی' است و براساس آن باید 8.7 درصد رشد اقتصادی استان در طول برنامه ششم توسعه و افزایش 4.6 درصدی ظرفیت اشتغال استان در سال معادل ایجاد 87 هزار فرصت شغلی محقق شود.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با این حال از تابستان پارسال تا پایان تابستان امسال 184 هزار فرصت شغلی معادل 23 درصد ظرفیت اشتغال کشور در خراسان رضوی محقق شده است.
وی گفت: همچنین قرار است در طول برنامه ششم توسعه میزان بیکاری در خراسان رضوی به هفت درصد برسد که هم اکنون 10.1 درصد است و 300 هزار جوان بیکار در استان وجود دارند.
حسینی افزود: هم اینک 2 هزار و 600 میلیارد تومان پروژه صنعتی قابل افتتاح در استان وجود دارد و تا پایان امسال 10 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه صنعتی دیگر آماده بهره برداری می شود.
وی دومین راهبرد توسعه خراسان رضوی را 'کاهش و مهار آسیبهای اجتماعی' ذکر و بیان کرد: در این زمینه طرح کاهش و مهار آسیبهای اجتماعی در کلان کشور تدوین و برنامه استانی آن به خراسان رضوی ابلاغ شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نگاه اجتماعی به مسائل در دولت تدبیر و امید تقویت شده است. در این دولت طرح تقسیم کار ملی پیرامون مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی انجام و وظیفه هر استان مشخص شده است. در این طرح برای 21 دستگاه اجرایی ماموریت تعریف شد و در زیرگروه طرح تقسیم کار ملی 84 پروژه با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد تومان به اجرا درآمد که بر این اساس آسیبهای اجتماعی در بسیاری از مولفه ها مهار شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.