علی اصغر حسنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید از محل اسکان زائران پیاده به لحاظ بهداشتی، ایمنی، وسایل گرمایشی و همچنین نحوه طبخ و توزیع غذا با هدف پیشگیری از مسمومیت از اقدامات گروههای نظارتی بر سلامت زائران پیاده رضوی است.
وی ادامه داد: گروههای بهداشتی تاکنون 220 محل اسکان زائران پیاده رضوی را در مشهد از نظر شرایط بهداشتی و حفاظتی مورد بازدید قرار داده و به شکایات بهداشتی در این زمینه رسیدگی کرده اند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید از پایانه مسافربری، فرودگاه، راه آهن، مساجد، ایستگاههای صلواتی و اماکن اقامتی را از دیگر اقدامات گروههای بهداشتی ناظر بر سلامت زائران پیاده و غیر پیاده رضوی که همزمان با دهه آخر صفر به مشهد سفر کرده اند برشمرد.
بر اساس برآوردها امسال مشهد در ایام پایانی ماه صفر میزبان چهار میلیون زائر و مسافر است که 330 هزار نفر از این تعداد زائران پیاده رضوی هستند. پارسال حدود 3.5 میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده بودند.
410 مدرسه برای اسکان زائرانی که همزمان با دهه پایانی ماه صفر به مشهد سفر می کنند، پیش بینی شده است که 185 مدرسه از این تعداد برای زائران پیاده و 225 مدرسه برای دیگر زائران اختصاص یافته است. همچنین در این ایام سالنهای ورزشی، حسینیه ها و تکایای مشهد برای اسکان زائران حضرت رضا (ع) آماده سازی شده اند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.