علیرضا قامتی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شهرستان قوچان توفیق قرار گرفتن در مسیر زائران پیاده حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را دارد از 2 ماه پیش تدابیر لازم در خصوص پذیرایی از آنها انجام شده است.
وی ادامه داد: همه ‌ساله جمعیت کثیری از استانهای شمالی کشور و خراسان شمالی در مسیر مشهد از قوچان عبور می‌کنند. ظرف چهار روز نخشت حضور ورود زائران به حوزه این شهرستان 40 هزار نفر مورد میزبانی قرارگرفته‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز سه‌ شنبه به‌عنوان آخرین زمان حضور زائران این جمعیت به 70 هزار نفر نیز برسد.
فرماندار قوچان گفت: 70 کیلومتر در مسیر شرق به غرب و 50 کیلومتر در مسیر جنوب به شمال این شهرستان ایمنی و امنیت لازم برای زائران فراهم ‌شده است. در این مدت با توجه به برنامه ‌ریزی مناسب در تدارک و پشتیبانی، از رضایت نسبی زائران پیاده رضوی برخوردار بوده ایم.
وی افزود: 18 موکب ثابت در مسیر ورودی از استان خراسان شمالی تا خروجی به چناران برپاست که خدماتی همچون صبحانه، نهار، شام، بهداشت، فرهنگی، اهدا هدایا، ماساژ درمانی، استحمام و خدمات اورژانس و درمانی برای زائران ارائه می‌دهند.
قامتی ادامه داد: 14 ایستگاه موقت زائر نیز در این مسیر وظیفه خدمت به زائران پیاده رضوی را به عهده دارد و یکی از نقاط قوت در خدمات ‌رسانی امسال نصب سرویس بهداشتی در هر پنج کیلومتر برای رفاه حال زائران است.
قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد .
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.