سعید جلیلی که به رشتخوار در جنوب خراسان رضوی سفر کرده عصر چهارشنبه در 'همایش روز روستا' در جمع ساکنان روستای کریم آباد افزود: اگر ملت بر فرهنگ غنی خود اتکا کند استعداد‌ها و موفقیتهای زیادی رقم می‌خورد و این خود نیز الگو می شود.
وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره و بیان کرد: اگر موفقیتی در یک روستا رقم می‌خورد باید در جامعه و برای مسئولان ترویج و به عنوان الگو در کشور حفظ و حمایت شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت: با وجود اختصاص 220 هزار میلیارد بودجه در سال 95 فقط 40 هزار میلیارد آن صرف عمران کشور و بقیه بودجه صرف هزینه های جاری کشور شد. با این مبلغ سالها طول می کشد طرحهای نیمه کاره عمرانی تکمیل شوند.
وی بر مشارکت مردم در تکمیل طرحهای عمرانی برای پیشرفت شهرها و روستاها تاکید و بیان کرد: باید طرحهای مورد نیاز هر شهر و روستا بر اساس اولویت بندی با مشارکت دولت و مردم اجرا شوند.
رئیس شورای شهر رشتخوار نیز در این دیدار به بیکاری و آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در منطقه اشاره کرد و خواستار توجه مسئولان به حل مشکلات این شهرستان با فعالسازی حوزه صنعت شد.
محمد چوپی همچنین گفت: روستاهای بخش مرکزی رشتخوار در اختیار آستان قدس رضوی است و دهها چاه کشاورزی و هزاران راس دام سبک و سنگین در اختیار دارد اما نیروی انسانی محلی در این مجموعه بکار گرفته نمی شوند. درآمد تولیدات نیز در این منطقه هزینه نمی شود لذا خواستار مشارکت این نهاد در پروژه های عمرانی شهرستان رشتخوار هستیم.
مرکز شهرستان 60 هزار نفری رشتخوار در فاصله 199 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. رشتخوار مرکب از دو بخش مرکزی و جنگل 60 روستا دارد. 78 درصد جمعیت رشتخوار شامل 47 هزار نفر ساکن روستاهای این شهرستان هستند.
خبرنگار: حسین خاکشور **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.