به گزارش ایرنا در این آیین که با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم 'مرتضی عطایی' همراه بود نائب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تکریم هفته دولت و زنده داشتن یاد شهیدان باهنر و رجائی گفت: آن‌ها با عملکرد خود نشان دادند که منصب‌های حکومتی، مسند قدرت و ریاست نیست بلکه امانتی گران و خطیر است، و هرگز چیزی برای خود نخواستند.
اسدالله بادامچیان افزود: ایران نیز پیش از انقلاب اسلامی با ترس از مرگ عجین بود، اما امام (ره) فرهنگ ارزشی و الهی عشق به شهادت را در دل‌های ما بیدار کرد و ثمره این عشق، آن شد که مملکت ما هرگز به اسارت در نیامد.
رئیس بسیج اصناف کشور نیز در سخنانی گفت: همان گونه که امام خمینی(ره)، بازاری‌ها را پیشگامان در شهادت و انقلابی‌گری می‌دانستند، امروز هم شاهد این حقیقت هستیم که بازاری‌هایی همچون شهید مرتضی عطایی، شهید مدافع حرم اهل بیت(س) قدم در راه شهیدان دفاع مقدس گذاشته و برای دفاع از حریم حرم از جان خود می‌گذرد.
غلامرضا حسن‌پور افزود: فرهنگ بزرگداشت شهدای بسیج اصناف در کشور ما در حال نهادینه شدن است. بزرگداشت شهید حق‌گویان در همدان، شهید دیده‌بان از صنف لوازم خانگی و شهید عطایی که از شهدای مدافع حرم بوده و شهر مشهد پرچم‌دار این یادواره‌ها است.
وی گفت: هر مغازه‌ای یک پایگاه صنفی است، باید همه بازار را عاشق انقلاب و شهادت کنیم. هفته بسیج، باید هفته تولید ملی و اشتغال باشد، واحدهای صنفی باید در این راه استوار گام بردارند و با دولت همکاری کنند.
حسن‌پور با تاکید بر اینکه امید بستن به دشمنان انقلاب در مشکلات اقتصادی مشکلی را حل نمی کند اظهار داشت: دشمن پاشنه آشیل ما را که اقتصاد است، شناخته و خیال خام است که فکر کنیم برای حل مشکلات به ما کمک خواهد کرد؛ همان اصنافی که روزی غذای گرم را تا پای سنگرهای استقامت در دفاع مقدس می‌رساندند، امروز هم باید اقتصاد مملکت را نجات بدهند.
مراسم وداع با پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس نیز در این همایش برگزار شد.
خراسان رضوی 17 هزار و 400 شهید تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی کرده است که 2 هزار و پنج شهید از اصناف و بازاریان این استان هستند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.