علیرضا تابش عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری همزمان از یک هزار واحد مسکونی ویژه خانواده های معلولان کشور در شهر رضویه مشهد افزود: انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز منجر به خانه دار کردن توانجویان شده است.
وی اظهار کرد: در اجرای این تفاهم نامه ساخت هشت هزار و 700 واحد مسکونی برای خانواده های دارای بیش از 2 معلول در شهرها و روستاهای کشور در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون از منابع داخلی خود پروژه های مختلف اجرا کرده و اینک برای تامین تسهیلات سه هزار واحد مسکونی در شهرها با مشکل مواجه است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: با این حال می توان با تعریف پروژه های مشارکتی بین نهادهای مردمی و دولتی بسیاری از مشکلات مربوط به محدودیت های مالی برای ساخت واحدهای مسکونی را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون تفاهم نامه هایی با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام راحل نیز منعقد کرده است تا در قالب پروژه های مشارکتی بخشی از نیاز مردم به مسکن را برطرف کند.

* تاکید رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر بیمه فراگیر اجتماعی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اجرای بیمه فراگیر اجتماعی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم ضروری است.
عبدالرضا عزیزی افزود: با اجرای بیمه فراگیر اجتماعی هیچ فردی در دوران کهولت و بازنشستگی از نظر مالی نیازمند کمک دیگران نخواهد بود.
وی اظهار کرد: طرح های مشارکتی مانند پروژه ساخت مسکن برای خانواده های دارای بیش از 2 معلول از جمله طرحهای موفقی است که می تواند در بخشهای دیگر نیز برای رفع نیاز مردم اجرا شود.
وی گفت: با بهره گیری از منابع هدفمندسازی یارانه ها نیز می توان برای نیازمندان خانه ساخت و بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد.

* تاکید نماینده مجلس برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی
نماینده حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده این استان به ویژه در منطقه رضویه تاکید کرد.
احسان قاضی زاده هاشمی گفت: سه ماه از وقوع زلزله در خراسان رضوی می گذرد اما پیشرفت عملیات بازسازی خانه های زلزله زده 30 درصد است.
وی افزود: برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی و تحویل به موقع خانه ها نیازمند عزم جدی و کار جهادی مسئولان هستیم.
وی اظهار کرد: شهر رضویه در حوزه خدمات روبنایی کمتر مورد توجه قرار گرفته و نیازمند فضاهای فرهنگی، تفریحی، رفاهی برای تامین نیازهای جمعیت سه هزار نفری است که با بهره برداری کامل از خانه های در حال ساخت به تعداد جمعیت شهری افزوده می شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: شهر رضویه باید نقطه تکمیلی مشهد در توسعه باشد زیرا مشکلات حاشیه نشینی مشهد را از طریق رضویه و استقرار جععیت حاشیه نشین در این منطقه می توان حل کرد.
نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: منطقه شرق مشهد از استعدادهای بسیار برای توسعه برخوردار است و می توان با استفاده از ظرفیت های آن توسعه مشهد را سرعت بخشید.
رضا شیران خراسانی از مسئولان خواست در برنامه ریزی های خود محور اصلی برای توسعه مشهد را منطقه شرق آن قرار دهند.
امام جمعه شهر رضویه نیز در این مراسم گفت: رضویه دارای 70 روستای تلفیقی و ترکیبی از شیعه و سنی است که از 36 سال قبل و آغاز تاسیس تاکنون مسیر توسعه را طی کرده است.
حجت الاسلام سید رضا ساجدی اطهر افزود: از یکهزار واحد مسکونی ویژه خانواده های دارای بیش از 2 معلول در کشور که امروز به بهره برداری رسید، 30 واحد مربوط به رضویه است و علاوه بر آن 50 واحد از خانه های مربوط به طرح مسکن مهر در این شهر به طلاب حوزه علمیه واگذار می شود.
وی خواستار ایجاد مدرسه، مسجد، کلانتری، مرکز خدمات بهزیستی و مراکز تفریحی برای مردم شهر رضویه شد.
شهر رضویه از شهرهای تازه تاسیس خراسان رضوی در 50 کیلومتری مشهد است که با اجرای طرح مسکن مهر در آن از روستا به شهر ارتقا یافت.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.