سید حمیدرضا طیبی روز چهارشنبه در همایش مدیران و رابطان خبری دوایر روابط عمومی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در مشهد افزود: جهاد دانشگاهی بعنوان نهادی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی، علم، فناوری و آموزشهای تخصصی شکل گرفته و تا امروز اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده است.
وی ادامه داد: تمام تلاش بر آن است که اقدامات مطلوب به صورت متوازن در همه شاخصهای جهاد دانشگاهی گسترش و توسعه یابد اما هنوز درکی درست از این مجموعه، وظایف و رسالت آن وجود ندارد.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: از سال 1359 که این مجموعه شکل گرفت اساس آن بر توسعه کشور بر مبنای فرهنگ و آموزش و بیش از همه توسعه علم و فناورانه گذاشته شده اما هنوز در بین برخی از مسئولان کشور این امر جا نیفتاده است. هنوز احساس می شود این باور وجود ندارد و امروز باید در این حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی لازم برای جا افتادن آن در سطح جامعه به ویژه مسئولان صورت گیرد.
وی بر اهمیت روابط عمومی در این حوزه تاکید و بیان کرد: امروز در کشور عده ای جهاد دانشگاهی را رقیب خود می دانند و به جای آن که این نهاد را که با امکانات محدود و روحیه جهادی اقدامات موثری داشته ایم همکار برای حل مشکلات بدانند رقیب دانسته و تقابل می کنند.
طیبی افزود: باید این دیدگاه و احساس رقابت اصلاح شود. در این میان عده ای هم جهاد دانشگاهی را مزاحم خود می دانند زیرا تلاش ما را در توسعه فناورانه در تقابل با منافع خود به ویژه در حوزه واردات دانسته و علاقه ای به این استقلال ندارند.
وی ادامه داد: در بسیاری از مسائل هماهنگی و اراده واحد بین دستگاهها و سازمانها وجود ندارد و با وجود همه این مشکلات تلاش خود را انجام می دهیم و در این میان وظیفه مجموعه هایی مثل روابط عمومی برای معرفی و آشنایی و تعامل بیشتر اهمیت زیادی دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: باید روابط عمومی تمام توان جهاد را پشتیبان خود دانسته و با شناخت این توانمندیها در سه حوزه فرهنگ، علم و فناوری و آموزش برای ایجاد همگرایی عمل کند. به ویژه در حوزه فرهنگی باید با تقویت اعتدالگرایی که از ویژگیهای مجموعه و اساس دین است در مجموعه های دانشگاهها تبلیغ شود.
وی همچنین بر عدم ورود روابط عمومی به فضای سیاسی و تشدید تنشها تاکید و بیان کرد: باید روابط عمومی جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی به تلطیف فضا کمک کند و این زمانی محقق می شود که سیاسی کاری نکنیم.
طیبی افزود: همچنین آموزشها در زمان مناسب برای ارتقا توان مجموعه برگزار و روابط با رسانه ها تقویت شود. از ظرفیت ایسنا نیز به عنوان خبرگزاری جهاد دانشگاهی در جهت اهداف این نهاد به درستی استفاده شود.
همایش سراسری مدیران و رابطان خبری دوایر روابط عمومی جهاد دانشگاهی کشور در قالب کارگاههای آموزشی به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.