آیت الله سید احمد علم الهدی پنجشنبه شب در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد افزود: وقتی بنا باشد عنصر و جریانی به ‌عنوان وابستگی به اسلام و دین مورد تهاجم قرار گیرد، تهاجم به او برای جامعه بی ‌دین یک ارزش می ‌شود.
وی اظهار کرد: نکته ‌ای که در مقام دلدادگی حضرت امیرالمومنین (ع) قابل ‌توجه می باشد، مسئله علی ستیزی است و اینکه چرا وجود اقدس امام علی (ع) در همه مدت طول عمر خود مورد ستیز ناجوانمردانه دشمنان خدا قرار گرفت.
وی گفت: بسیاری از افراد با اشخاص عداوت ندارند اما به خاطر اینکه در جامعه و بدنه اجتماعی جریان بی‌ دین و غیر ارزشی موقعیت پیدا کند، تظاهر به عداوت با عنصر دینی می ‌کنند.
آیت الله علم الهدی افزود: علی ستیزی که همان پیغمبر ستیزی و اسلام ستیزی بود 20 سال بعد از شهادت حضرت امام علی (ع) نیز خود را در صحرای کربلا و به وسیله شمشیر کشیدن بر روی فرزندان آن حضرت نشان داد.
وی با بیان اینکه جامعه عرب به 2 بخش جریان‌ های آسیب ‌پذیر، ناتوان و ضعیف در مقابل پولدارها، رؤسای قبایل و افرادی که در خط برده سازی مردم بودند، تقسیم می شد اظهار کرد: پیغمبر ستیزی در جریان انسان ‌های زرمند و زورمند به ‌عنوان یک ارزش مطرح شد.
وی گفت: بعد از هجرت پیغمبر (ص) از مکه به مدینه، پیغمبر ستیزی و اسلام ‌ستیزی در میدان جنگ بدر، احد، احزاب و فتح مکه نمایان شد و تنها شخصی که در مقابل افراد گردنکش و زورمند ایستادگی می‌کرد، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بود.
امام جمعه مشهد افزود: تنها موردی که در آن بنی‌ اسرائیل و عرب بعد از 3 هزار سال دشمنی باهم متحد شدند، اتحاد در مقابل پیامبر اسلام (ص) و برای نابودی اسلام است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.