علیرضا قامتی روز دوشنبه در نشست شورای اداری افزود: در حوزه گازرسانی از 700 روستا در استان خراسان رضوی ‌75 روستا سهم شهرستان قوچان است و وجه به توافقات انجام ‌شده 96 درصد روستاها در این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند .
وی با بیان اینکه در هفته دولت و دهه فجر سال جاری 600 میلیارد ریال پروژه در این شهرستان افتتاح‌شده است،‌ اظهار کرد: اعتبارات استانی و تبصره 36 در این شهرستان به 500 میلیارد ریال رسید که از این مبلغ تاکنون 310 میلیارد ریال تخصیص‌یافته است.
فرماندار قوچان در بخش دیگری از سخنانش از کاهش سه درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد : دستیابی به این توفیق مرهون برگزاری نشستهای مشاوره پیش از ازدواج بود .
وی با اشاره به کاهش 50 درصدی پرونده‌های قضایی در سال 95 گفت : با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این شهرستان شاهد کاهش 75 درصدی قتل و 15.6 درصدی سرقت‌های مهم بودیم.
وی ادامه داد : درزمینهٔ تصادفات منجر به فوت درصحنه حادثه، کاهش 15 درصدی و در تصادفات جرحی نیز کاهش 39 درصدی را در سال جاری شاهد بودیم
وی از افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد از سه به 15 سمن در شهرستان خبر داد و افزود : در بخش تسهیلات بانکی در دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) 200 میلیارد ریال برای اشتغال 2 هزار نفر پرداخت شد و در تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط سپاه ناحیه قوچان نیز 10 میلیارد ریال در سال جاری پرداخت‌شده است .
فرماندار قوچان در بخش دیگری از سخنانش انتخابات را آبروی نظام خواند و افزود : همه مسئولان شهرستان باید فضا را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم نمایند .
وی با اشاره شروع روند انتخابات در چند روز آینده و مسئولیت مدیران در برگزاری انتخاباتی سالم در شهرستان گفت : مدیران در ساعات اداری ملزم به انجام کار مردم هستند و حتی حق اظهارنظر انتخاباتی را ندارند .
وی افزود : استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدها جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد .
وی بابیان اینکه در حوزه اجرا باید همه امکانات دولتی در اختیار انتخابات قرار گیرد، ‌اظهار کرد: قوچان در سطح استان نسبت به مشارکت مردم در انتخابات گذشته وضعیت مطلوبی را داراست ومشارکت آن 14 درصد از میانگین استانی بالاتر بوده است .
قوچان به مرکزیت شهری به همین نام در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده است .
این شهرستان از شمال به درگز و کشور ترکمنستان، از جنوب به نیشابور، از شرق به چناران و از غرب به فاروج و شیروان محدود شده و از معبر گمرک باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل می شود و دارای ۲۸ کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان است.
جمعیت قوچان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ بالغ بر 186 هزار نفر است که 103 هزار نفر آنان در شهر و بقیه در روستاها سکونت دارند.
7501/ 6012 خبرنگار:‌حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.