به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی ، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت : این نشست به منظور تهیه گزارشی جامع از روند خدمات شرکت های هواپیمایی و اداره کل فرودگاههای مشهد در مدیریت بحران ناشی از بارش برف برگزار شد.
محمد حسن واحدی، 'تبیین دقیق رخداد به صورت تفصیلی و مستند' ،' تبیین تقسیم کار منطبق بر قانون بین فرودگاه و شرکت های هواپیمایی ' و 'تشخیص انحراف معیار در عملکرد فرودگاه و شرکت های هواپیمایی' و 'ارائه راهکار برای عدم تکرار ' را به عنوان محورهای اصلی جهت تهیه گزارشی جامع به منظور انعکاس به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.
وی هدف از استمرار برگزاری این جلسه را تبیین راهکارهای سازنده، حفظ کرامت مردم و تنویر افکار عمومی در مواقع مدیریت بحران دانست.
وی دوری جستن از شایعه پراکنی و حساسیت زایی و کمک به تصمیم سازی برای حل مشکل را به عنوان مهم ترین راهکار در مدیریت بحران برشمرد.
واحدی با تاکید بر ایمنی سفر تصریح کرد: آنچه که در وهله اول اهمیت قرار دارد حفظ جان مردم است و صبوری مردم، تعامل سازنده بین مدیران شرکت های هواپیمایی و فرودگاه بهترین راهبرد برای مدیریت و کنترل بحران است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از جا به جایی 54 هزار مسافر با 376 پرواز در سه روز بارش سنگین برف اخیر خبر دادو اظهار کرد: تحقق سلامت مسافران پروازها در این روزهای بحرانی انسان را به شکر گزاری و توکل به خداوند در ادامه خدمت موظف می کند.
واحدی با اشاره به رسالت خطیر و حساس اصحاب رسانه، آنان را بهترین رابط بین مردم و مسئولان دانست و گفت: محتوای رسانه به ویژه در مواقع بحران سبب ساز کسب اطمینان و حفظ آرامش در مدیریت و حل مسئله است.
در این نشست مقرر شد بررسی با دعوت از نمایندگان هواپیمایی کشور و دادستان مشهد بررسی موضوع ادامه یابد.
تاکنون شرکت های هواپیمایی آتا، قشم ، هما، کیش ایر، تابان، زاگرس، کاسپین و ماهان به ارائه گزارش از فرآیند خدمات خود اقدام نموده اند.
روز شنبه به دلیل وضعیت جوی تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه مشهد با مشکل مواجه شد و مسافران زیادی در فرودگاه سرگردان شدند که این امر با انتقادات زیادی همراه شد.
فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد مشهد دومین فرودگاه پرتردد کشور بعد از مهرآباد تهران است که در شرایط عادی روزانه 180 پرواز در آن انجام می شود که این رقم در ایام اوج مسافرت ها به 260 پرواز هم می رسد.
1906/ 6012 خبرنگار فاطمه یوسفی **انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.