بخشدار کوهسرخ روز چهارشنبه از توزیع ۴۰۰ بطری مایع ضد عفونی به همت مجتمع فولاد ترشیز به عنوان معین اقتصادی شهرستان کاشمر در بین افراد نیازمند این شهرستان خبر داد.

مجید کاریزنویی گفت: این مواد ضد عفونی کننده در سه دهستان برود، برکوه و تکاب به همت مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در بین افراد نیازمند تقسیم شد.

منتخب مردم کاشمر در مجلس یازدهم نیز به همت تعدادی از بسیجیان و طلاب، "قرارگاه مردمی سلامت شهرستان کاشمر" را به منظور مبارزه با کرونا راه اندازی کرد.

حجت الاسلام محمد جواد نیک بین گفت: ما یک کار جهادی و فرهنگی را انجام داده و برای ضدعفونی و گندزدایی کامل تمام معابر اصلی، کوچه های فرعی و محل های پرتردد اقدام کردیم.

دبیر کارگروه تولید و تدارکات قرارگاه مردمی بهداشت کاشمر هم گفت: خیرین، تولید حدود ۴۰ هزار ماسک بهداشتی را با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شبکه هیات های مذهبی شهرستان آغاز کرده اند.

مجید باغستانی افزود: این ماسک ها توسط شبکه ای از خیاطان نیکوکار شهرستان، به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ گونه دستمزدی و تحت تدابیر مشخص هیات های مذهبی دوخته می شوند که تولید آنها مطابق دستورالعمل اعلامی شبکه بهداشت و درمان و استریل آنها مطابق استانداردهای اعلامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همه عواید حاصل از فروش ماسک ها به چرخه تولید جهادی و داوطلبانه اقلام بهداشتی برخواهد گشت و برای خرید مواد اولیه و تولید مجدد ماسک و دیگر اقلام بهداشتی هزینه خواهد شد.

دو حسینیه حیدری و حسینی نیز که همه ساله به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) اقدام به برگزاری جشنهای مردمی باشکوه می کردند نیز امسال همه هزینه های این دو جشن را به خرید ارزاق و مایحتاج افراد نیازمند که این روزها با شیوع ویروس کرونا کسب و کارشان تعطیل شده و در تنگنای اقتصادی قرار دارند اختصاص دادند.

خانواده شهید هادوی نیز هزینه مراسم ترحیم مادر این شهید را به خرید مواد ضد عفونی و ماسک اختصاص دادند.

بنا به گفته فرماندار کاشمر خیرین در مدت یک ماه اخیر ۶۴۰ میلیون ریال به حوزه سلامت شهرستان برای تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کمک کرده اند و اینها "نمی" از "یم" نیکوکاریهای مردم کاشمر در روزهای پایانی اسفند است تا تلخی های بیماری و بیم کرونا را با خود بشوید و ببرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.