بر اساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی در چهار روز گذشته در مجموع  ۳۱۵ نفر در ۱۲ حوزه انتخابیه این استان ثبت نام قطعی انجام دادند که ۵۴ نفر مربوط به روز اول، ۶۳ نفر روز دوم، ۹۶ نفر روز سوم و ۱۰۲ نفر هم در روز چهارم بوده است.
حسن جعفری میانگین سنی ثبت نام شدگان در روز چهارم را ۳۹.۷ سال اعلام کرد و گفت: از مجموع داوطلبان روز چهارم، ۲۱ نفر شغل آزاد داشته، یک نفر بیکار، ۱۶ نفر فرهنگی، ۲ نفر پزشک، ۱۲ نفر استاد دانشگاه، ۲۹ نفر کارمند، پنج نفر بازنشسته، چهار نفر وکیل یا قاضی، یک نفر روحانی، ۱۰ نفر دارای سایر مشاغل و یک نفر هم نماینده دور قبلی مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود: از مجموع ۱۰۲ داوطلبی که ثبت نام آن ها در روز چهارم قطعی شده است، ۵۹ نفر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، هشت نفر در حوزه انتخابیه چناران و بینالود، ۲ نفر در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه، ۲ نفر از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان، چهار نفر از حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز، صالح آباد، ۲ نفر از حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه ولات، زاوه، سه نفر از حوزه انتخابیه درگز، سه نفر از حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، هفت نفر از حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه، هشت نفر از حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب، یک نفر از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج و سه نفر از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ثبت نام کردند.

خیز آرام باتجربه‌ها برای ثبت نام در انتخابات

در حالی که ظهر امروز استاندار خراسان رضوی در بازدید از ستاد انتخابات حوزه انخابیه مشهد و کلات اعلام کرده بود طی روزهای آینده چهره‌های شاخص اقدام به ثبت نام در حوزه های انتخابیه مطبوع می‌کنند اما این اقدام از امروز در برخی حوزه‌ها آغاز شد.

علیرضا رزم حسینی همچنین به علاقه‌مندی جوانان برای ثبت نام در این دوره از انتخابات شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فعالان سیاسی با تجربه در دقیقه ۹۰ برای ثبت‌نام به عنوان نامزدی نمایندگی انتخابات حاضر خواهند شد لذا تاکنون چهره‌های مشهور کمتر ثبت‌نام کرده‌اند.  

سبزوار

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روز چهارشنبه هشت داوطلب مرد از جمله یکی از نمایندگان کنونی مجلس با دو دوره سابقه نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه جزو ثبت نام شدگان می‌باشند.
احمد برادران افزود: در سه روز گذشته نیز ۱۰ داوطلب نامزدی نمایندگی از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بودند که سه نفر آنها زن هستند.

فرماندار شهرستان سبزوار ادامه داد: در مجموع پس از پایان روز چهارم ۱۸ داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه سبزوار ثبت نام کردند و یک نفر نیز از تهران برای حضور در انتخابات آتی از حوزه انتخابیه سبزوار ثبت نام کرده است.
وی جمعیت شهرستانهای سبزوار جوین جغتای خوشاب و داورزن را ۴۶۰ هزار نفر اعلام کرد.

کاشمر

خبرها از حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حکایت از ثبت نام نماینده کنونی و نماینده ادوار گذشته مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی در تهران دارد.

فریمان

رییس حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون ۱۷ داوطلب مرد برای نامزدی نمایندگی در انتخابات در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند که دو نفر آنان از نمایندگان مردم این حوزه انتخابیه در دورههای گذشته مجلس هستند.

عباسعلی صفایی افزود: جمعیت حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه مشهد حدود ۳۰۰ هزار نفر است و پیش بینی می شود طی روزهای باقی مانده دیگر چهره‌های شاخص و دواطلبان زن نیز برای نامزدی نمایندگی در انتخابات ثبت نام کنند.  

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم تا پانزدهم آذر ماه هر روز از ساعت هشت تا ۱۸ در فرمانداری‌های مرکزی ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی شامل مشهد، نیشابور، سبزوار، درگز، قوچان، فریمان، کاشمر، تربت‌حیدریه، گناباد، خواف، تربت‌جام و چناران ادامه دارد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.  استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی فعال در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس، اسفند امسال برگزار می‌شود.  مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری پارسال درگذشت. ۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.