علی رسولیان روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: با معین‌های اقتصادی طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی هزار و ۱۲۹ پروژه در شهرستانها به امضا رسیده است که ۱۶۳ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد معین‌های اقتصادی از بخش خصوصی هستند ادامه داد: پنج درصد هم از موسسات عمومی غیر دولتی و سه درصد هم دولتی هستند و سامانه اطلاعات معین های اقتصادی هم تهیه شده است که مشخصات هر طرح را بیان می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت معین‌های اقتصادی بر دو هزار و ۴۹۰ روستا متمرکز است که در نخستین مرحله در ۵۱۰ روستا شروع به‌کار کرده اند و تا پایان سال هم قرار است در ۴۵ روستای منتخب هیچ فرد بیکاری نباشد.

رسولیان اظهار داشت: ۳۰ درصد معین ها در گام نخست هستند، ۱۵ درصد در مرحله آموزش و اعتمادسازی، ۱۰ درصد در مرحله برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و ۳۰ درصد هم در مرحله تعریف طرح‌های خود هستند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری گفت: در دو سال اخیر همچنین چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به ۶ هزار و ۶۱۵ طرح پرداخت شده است که ۱۸ هزار و ۷۷۵ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

شاکله اصلی طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی توسعه اشتغال روستایی و توانمندسازی ساکنان آن به لحاظ بهره‌گیری از ظرفیت‌های هر منطقه است و در این راستا معین‌های اقتصادی مشخص شده اند و تفاهم نامه اقتصادی با آنها امضا شده است.

طرح مثلت توسعه اقتصادی، فرهنگی شامل سه ضلع کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث جای دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.