فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در مشهد برگزار شد گفت: بستر فعالیت سپاه ایجاد اشتغال روستایی است.
سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۲۵۵ شبکه تخصصی اشتغال ایجاد کرده‌ایم افزود: چهار هزار و ۳۸ نفر عضو شبکه مردمی استغال شده اند و ۱۸۶ دوره آموزشی برای چهار هزار و ۴۳۴ نفر برگزار شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در کمتر از یک سال ۳۲۰ نفر در حوزه کشاورزی و ۲۸۰ نفر در حوزه دامداری و مشاغل خانگی مشغول کار شده اند.
وی گفت: ۶۴۰ صندوق خرد روستایی نیز تشکیل داده ایم که این فعالیت ها باعث مهاجرت معکوس ۱۲۰ خانواده از حاشیه شهر مشهد به روستاها شده است.
سردار نظری افزود: با برنامه‌ هایی که در روستاهای مورد نظر انجام داده‌ ایم محصولات زراعی به میزان ۳۰ درصد و دبی آب قنوات هم به طور میانگین ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین هدر رفت منابع آب نیز در نتیجه تغییر الگوی کشت به میزان ۴۰ درصد کاهش داشته‌ است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم گفت: باید به سوی عدم تمرکز حرکت کنیم و اختیارات بیشتری به استانداران داده شود.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه سهم خراسان رضوی در تولید ۶ درصد، منابع بانکی چهار درصد و پرداخت مالیات هفت درصد است افزود: اعتباراتی که به این استان تعلق می گیرد متناسب با جمعیت و مساحت این استان نیست.
وی با اشاره به اعلام قیمت خرید کلزا و گندم کشاورزان از سوی دولت اظهار داشت: قیمت‌ های اعلام شده بسیار کم است و باید بیش از این افزایش پیدا کند.
وی گفت: بهتر است از نیروهای طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در بخش نظارت، مبارزه با گرانی و تعزیرات نیز استفاده شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم در این نشست گفت: مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان در اردیبهشت پارسال در زمینه تفاهمنامه توانمند سازی مددجویان کمیته امداد باید اجرایی شود، همچنین اختیارات استاندار در ابعاد مختلف افزایش یابد زیرا عدم افزایش اختیارات استانداران موجب ادامه راههای دولت‌ های قبل و افزایش مشکلات است. 
حسین مقصودی افزود: بودجه عمرانی استان نیز متناسب با سرانه جمعیت و ۳۰ میلیون زائر سالانه آن نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به نقدینگی ۹۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی اختیارات استاندار در سقف اعطای وام برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی باید افزایش پیدا کند.
وی گفت: ۱۶ استان کشور مرز خشکی دارند و خراسان رضوی ۱۵ درصد مرز خشکی کل کشور را در اختیار دارد اما ۴۵ میلیارد ریال برای امنیت مرزهای آن اختصاص یافته است که بسیار کم است.
مقصودی افزود: بودجه زیارت نیز از پارسال تاکنون به این استان پرداخت نشده است.
۷۵۰۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.