فرمانده سپاه امام رضا (ع) روز جمعه در کارگاه توانمندسازی مسئولان سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در مشهد گفت: وظیفه سپاه و بسیج جامعه سازی است و باید از ظرفیت کار اردویی و توان تشکیلاتی خود برای این بخش بهره گرفت.

سردار یعقوبعلی نظری افزود: سپاه نمی خواهد در حوزه اردویی تصدیگری داشته باشد بلکه درصدد است ظرفیت سازی برای بهره گیری دیگران انجام دهد.

وی اظهار داشت: سپاه در حوزه فرهنگی اهداف جدی دارد که می تواند از ظرفیت اردوگاه ها برای انجام عملیات فرهنگی و رسیدن به این اهداف بهره گیرد اما باید بستر لازم در این زمینه فراهم شود.

وی گفت: باید درهای اردوگاه های تحت اختیار سپاه امام رضا (ع) بر روی همگان باز شود و جذابیت لازم برای جذب همه اقشار جامعه در آن ایجاد گردد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: مشهد به اعتبار وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شهر فرهنگی و مذهبی است و سالانه ۳۰ میلیون زائر دارد که این جمعیت می تواند مخاطب خوبی برای برنامه های فرهنگی سپاه باشد اما بستر آن باید در اردوگاه های تحت اختیار سپاه و بسیج در مشهد فراهم شود.

وی اظهار داشت: بسترسازی برای توسعه برنامه های فرهنگی و حضور پرتعداد زائران از اردوگاه شهید کاوه آغاز می شود و سپس به سایر اردوگاه های تحت اختیار سپاه در خراسان رضوی تسری می یابد.

وی با بیان اینکه موضوع خدمات در حوزه بسیج کمی مورد غفلت واقع شده است گفت: باید نظام جامع خدمات در بسیج راه اندازی شود که بتوان کاستی ها در این زمینه را جبران کرد که یکی از این خدمات، بخش اردویی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج نیز در این کارگاه گفت: دشمن به دنبال این است که اندیشه، تفکر و مشی رهبر کبیر انقلاب را خدشه دار کند، وقتی انگیزه و تفکر امام خمینی (ره) بر جامعه حاکم باشد، اهداف دشمنان محقق نمی شود.

سردار یعقوب سلیمانی افزود: ۱۸۳ شبکه مختلف به صورت شفاف و روشن با پشتوانه قوی مالی در حال فعالیت علیه انقلاب اسلامی بویژه سپاه و بسیج هستند و در این میان حافظان اصلی انقلاب نیز سپاه و بسیج می باشند.

وی اظهار داشت: در شرایط بسیار دشواری به سر می بریم و در ۴۰ سال گذشته نیز شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم به طوری که دشمن برنامه ریزی هدفمند داشت و تمام توانش را برای نابودی نظام به کار برد.

وی گفت: در شرایط کنونی به روحیه و مدیریت جهادی بویژه روحیات دفاع مقدس در کشور نیاز داریم و در این میان رسالت ما بسیجیان و سپاهیان سنگین است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اردوی راهیان نور هم تاثیرگذار و هم بازدارنده است افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به تاثیرات فرهنگی و مولفه های موثر اردوی راهیان نور تاکید کرده اند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های موثر این قرارگاه بازسازی واقعه غدیر است که از سوی مراجع تقلید و فعالان فرهنگی مورد تشویق قرار گرفت و امسال نیز در ۱۲۴ نقطه از کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵ اردوگاه بسیج و سپاه در کشور گفت: موضوع گردشگری تعالی بخش است و رویکرد آینده دنیا نیز گردشگری است لذا باید برای رسیدن به اهداف فرهنگی از این ظرفیت بهره بیشتری بگیریم.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.