رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد گفت: طرح ساماندهی دست‌فروشان در حریم راه‌های این شهرستان با توجه به فصل برداشت محصولات جالیزی آغاز شده و با آنها برخورد می‌شود.

علی‌اصغر کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: هرگونه فعالیت دست‌فروشی در حریم راه‌ها علاوه بر نابسامانی در مسیر تردد خطراتی را در بر دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح با هرگونه فعالیت دست‌فروشی و ایجاد اشتغال در حاشیه راه‌ها که بدون اخذ مجوز از این اداره باشد برابر قانون برخورد می‌شود.

کرباسی با اشاره به حوادثی که از این طریق اتفاق می‌افتد بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مردم این منطقه را کشاورزان تشکیل می‌دهند با شروع برداشت محصولات جالیزی ، برخی از افراد در حریم جاده اقدام به فروش محصولات می‌کنندکه با این کار نه تنها خطراتی برای خودشان بلکه سبب ایجاد حوادث برای کاربران راهداری می‌شوند.

وی مطرح کرد: با عنایت به آئین نامه اجرایی تبصره 1 ماده   17 اصلاحی قانون ایمنی راه‌ها با حکم  دادستانی در اجرای مواد قانونی نسبت به جمع آوری دست‌فروشان بعد از دو یا سه اخطار کتبی اقدام شده و در صورت تکرار، متجاوزان به حریم راه‌ها پس ازاقدامات قانونی از سوی دادستانی به حبس کیفری محکوم می‌شوند.

  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد ادامه داد: از آنجا که رسالت قانونی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفاظت از حریم قانونی راه است از شهروندان خواستاریم تا به قوانین و مقررات با نگاه احترام آمیز نگریسته و آنرا اجرا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.