امروز  سردار حسین ساجدی‌نیا، معاون عملیات ناجا به همراه فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی از نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کاشمر بازدید کردند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، در این بازدید مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: عملیات ساخت این فرودگاه از اسفندماه سال 93 در زمینی به مساحت 17 هکتار و با ساخت برج مراقبت، آشیانه و ساختمان اداری با 2 هزار مترمربع زیربنا و باند پرواز آغازشده است.

محمدرضا کاویانی افزود: این نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور است و امکان فرود هواپیمای سبک نیز در این مجموعه وجود دارد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‎های انجام شده و با نظر مساعد سازمان هواپیمایی کشور مجوز هواپیماهای کم عرض گرفته شده که در این راستا 77 هکتار دیگر به مساحت مجموعه اضافه شده است.

کاویانی بیان کرد: تاکنون مجوز آموزشگاه خلبانی فوق سبک و سبک را اخذ کرده‎ایم، همچنین کد چهارحرفی OIMQ از سوی سازمان جهانی بین‌المللی هوایی برای این فرودگاه در نظر گرفته ‌شده و این کد اختصاصی فرودگاه کاشمر در تمام دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

وی همچنین افزود: با توجه به یک‌هزار و 450 متر طول باند و 22.5 متر عرض در حال حاضر هواپیماهای زیر 70 نفر می‎توانند در فرودگاه کاشمر فرود بیایند.

کاویانی گفت: فرودگاه کاشمر نه تنها نشنال بوده و با فرودگاه شاهرود هیچ تفاوتی ندارد بلکه اولین فرودگاه خصوصی در کشور و حتی آسیاست که مجوز هواپیماهای کم عرض را دارد.

وی با تاکید بر اینکه آماده هرگونه همکاری با نیروی انتظامی هستیم، بیان کرد: در صورت نیاز این فرودگاه به طور رایگان در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون دارای دو هواپیما هستیم، به انتقاد از بی‎مهری‎های مسئولان شهرستان نسبت به این فرودگاه پرداخت و اظهار کرد: به رغم ظرفیت و موقعیتی که با احداث این فرودگاه برای کاشمر ایجاد کرده‎ایم اما مسئولان شهرستان هیچ گونه حمایتی نکرده‎اند.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: برای گسترش فرودگاه مجوز دو هزار متر دیگر گرفته شده است، قطعأ اگر این فرودگاه در هر شهر دیگری می‎بود مسئولان حمایت بیشتری می‎کردند.

کاویانی عنوان کرد: اکنون برای افزایش تعداد هواپیما و گسترش آن با کمبود اعتبار و سرمایه مواجه هستیم و گرنه می‏توانستیم حتی کلاس‎های آموزش خلبانی را در این فرودگاه برگزار کنیم تا دانشجویان شرق کشور برای آموزش مجبور نباشند به تهران بروند.

وی گفت: به رغم اینکه فرودگاه کاشمر آمادگی آموزش دانشجویان رشته خلبانی را دارد اما تاکنون هیچ کدام از دانشگاه‌ها نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نکرده‎اند.

او بیان کرد: به رغم اینکه برای احداث این فرودگاه منزل مسکونی خود را به فروش رسانده‎ام اما ناملایتی‌های بسیاری به ما شد، بسیاری از مسئولان تاکنون حتی یک بار از این محل بازدید نکرده‎اند. این فرودگاه را برای شهرستان و زمان حوادث غیر مترقبه با هزینه شخصی احداث کرده‎ام ولی ای کاش مسئولان قدر این موقعیت را می‎دانستند.

در این بازدید همچنین معاون عملیات ناجا نیز گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که در عملیات‌ها پهباد بهتر جوابگو بوده تا اینکه هواپیمایی بخواهد مورد استفاده قرار گیرد.

حسین ساجدی‎نیا بیان کرد: برای همکاری با فرودگاه سبک کاشمر باید ابتدا بررسی‌ها و کارشناسی‌های  لازم صورت گیرد.

در ادامه از نقاط مختلف، امکانات و باند فرودگاه بازدید به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.