مدیر کل اداره آموزش و پرورش تربت جام در استان خراسان رضوی گفت : تاکید می‌کنم انتصابها در فضای جدید مدیریت آموزش و پرورش صرفا بر اساس شایسته سالاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، علیرضا اسلامی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : هر چند شاید همکاران ما دارای رویکرد و منش سیاسی خاص خود باشند ولی در فضای آموزش و پرورش بر اساس کیفیت کار و شایسته سالاری حرکت خواهیم کرد و از ظرفیتهای موجود به نفع شهرستان استفاده خواهیم کرد.

اسلامی نژاد افزود : اعتقاد شدید و راسخ دارم که ما باید در اتاق شیشه ای باشیم و شفاف سازی فرآیندها و اطلاع رسانی صحیح و سریع و گزارش اتفاقها را در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با اشاره به سیل اخیر کشور و ارسال ۳۲۰ میلیون کمک نقدی و غیرنقدی آموزش و پرورش تربت جام به سیل زدگان  افزود: با توجه به درخواست همکاران فرهنگی و ستاد بزرگداشت مقام معلم امسال بصورت متمرکز مراسم تجلیل از مقام معلم را نخواهیم داشت و هزینه این مراسم به سیل زدگان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به چالشهای پیش روی آموزش و پرورش گفت : این نهاد در سالهای اخیر با کمبود وحشتناک منابع مالی و انسانی مواجهه شده است و ما هیچ سرانه‌ای  ابلاغ نمی‌کنیم و مدارس از طریق مشارکت‌های مردمی اداره می شود و ما در حد خیلی کم برخی موارد کمک می کنیم.

اسلامی‌نژاد با توجه به کمبود نیروی انسانی در این شهرستان گفت: حدود ۷ هزار نفر در استان در آستانه بازنشستگی هستند و ورودی ما حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هست و مناطق کم برخورداری چون تربت جام با چالش بیشتری روبرو هست.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام ادامه داد : رویکردمان این هست که با تمام ادارات در سطح استان تعامل داشته باشیم و از ظرفیت‌های سایر نهادها و ادارات شهرستان استفاده کنیم ولی در مورد حق و حقوق دانش آموز و معلم تعارف نداریم و در گام اول پیرو تکلیف وزارتی پیگیر هستیم املاکی که در اختیار سایر ادارات قرار دارد مدیریت شود و برگردانده شود و این اتفاق خوبی نیست که بعضا کلاس درس ما در کانکس تشکیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.