آیت الله کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در گردهمایی بزرگ طلایه داران معروف سایبری در مشهد افزود: مخاطب باید احساس کند که آمر به معروف و ناهی از منکر خیرخواه اوست که این روش پیامبر بزرگ اسلام است.
وی ادامه داد: مهارت مخاطب شناسی باید در آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود داشته باشد و اگر مخاطب شناسی درست انجام نشود باعث تخریب و شدید ترشدن مشکل در جامعه خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن قصد دارد که افراد جامعه را از ما بگیرد و آنها را نسبت به دین بدبین کند لذا آمران به معروف باید خوب زندگی کنند و به دیگران زندگی خوب را هدیه دهند و اگر شخصی منکری را انجام می دهد وی را نسبت به کارش آگاه کنند تا خودش را اصلاح کند.
صدیقی با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی افزود: وقتی محیط، سالم باشد افرادی که قصد گناه دارند خود به خود توانایی انجام آن را پیدا نمی کنند.
او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فضولی و دخالت در کار دیگران به حساب نمی آید و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید عطر رضوی را آن چنان گسترش دهند که همه از بدیها متنفر باشند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: حضورهنرمندان را در فضای مجازی تاثیر گذار دانست و گفت: فقط به افراد دارای وجهه مذهبی دل نبندید و به سراغ دیگران هم بروید چون همه افراد در دلهایشان فطرت خدایی نهفته است و این فطرتها باید بیدارشود و آنگاه است که می توان در جهان کارهای بسیاری انجام داد.
صدیقی افزود: بدون اخلاق هیچ کاری تاثیر مثبت ندارد و باید شما با اخلاص و برای رضای خدا انجام وظیفه کنید و در این راه استقامت تشکیلاتی و ارزیابی و رصد کردن خروجی ها لازم است.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم در این مراسم گفت: موثر ترین نظارت توسط افکار عمومی انجام می شود که از گذشته در جامعه دینی ما به عنوان امر به معروف و نهی از منکر شناخته شده است.
غلامعلی صادقی افزود: جامعه سالم خصلت امر به معروف را در خود درونی ساخته است و امربه معروف جدای از این که واجب است یک واجب عینی هم به شمار میرود و این به اهمیت آن اشاره دارد.
وی به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: فضای مجازی این امکان را در اختیار می گذارد که شخص در هر مکانی و هر لحظه ای بدون هزینه مطلبی را ارسال کند و با یک حجم عظیم و گستردگی غیر قابل توصیف سریعا به تمام نقاط دنیا و جهان منعکس شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: فضای مجازی نسبت به حقیقی بسیار گسترده تر است و مردم در آن زیست و زندگی می کنند به همین دلیل چون جرم در فضای مجازی وجود دارد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این فضا بر انسان واجب است.
عبدالله ارجاعی افزود: تاکنون هزارو 228 نفر در سامانه آنلاین و برخط انقلاب اسلامی ثبت نام کرده اند و عضو طلایه داران معروف سایبری هستند.
1922/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.