قاضی مرتضوی عنوان کرد: مهمترین اهداف ما حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، ارتقای امنیت اقتصادی و افزایش اشتغال بوده که از ابتدای امسال در این زمینه بیش از152 واحد تولیدی بدون تشکیل پرونده رفع رجوع شده و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید امیر مرتضوی در بازدید از شهرک صنعتی فریمان که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، رئیس دادگستری و دادستان فریمان، برگزار شد، بر اهتمام دادگستری این استان در جهت حمایت از سرمایه گذاری مشروع و حمایت از صنعتگران تاکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی گفت: هیچ واحد صنعتی نباید برای بدهی به بانک ها تملک شود.

وی افزود: با حمایت‌هایی که از طرف دادگستری استان خراسان رضوی و آسیب‌شناسی‌هایی که در نشست‌هایی که با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند دارایی، تامین اجتماعی و بانک‌ها انجام شده بیش از 40 مشکل واحدهای صنعتی را احصا کردیم و حدود 15 بخشنامه و دستور العمل‌های مختلفی در این زمینه برای تسهیل کار آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: عمده پرونده‌های مربوط به مسائل با صنعتگران با بانک‌ها، دارایی، بیمه و سایر سازمان‌های مرتبط در روش محاسبات سود و جرائم، نوع قراردادهای بانکی، عدم توان پرداخت از سوی فعالان حوزه صنعت و مصادره اموال یا کارخانه‌های آنها توسط بانک‌ها است. همانطور که رهبر انقلاب به رویه کار جمعی میان مسئولان اشاره کردند باید این رویه در همه سطوح انجام شده تا  و شاهد بروز  مشکلی نباشیم و شرایط برای کار تسهیل باشد.

 در ادامه این نشست مسعود مهدی‌زاده‌مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در این بازدید گفت: تمام تلاش‌ها و برنامه‌های ما در جهت تحقق توسعه بیشتر و پیشرفت روز افزون واحدهای صنعتی و تولیدی بوده و برای حرکت در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای تولید، اشتغال و کارآفرینی، افزود: حمایت‌های مختلفی برای فعالیت‌های صنعتی و رفع موانع تولید در راستای کمک به افزایش ظرفیت تولید واحدهای خرد، کوچک و متوسط، حفظ اشتغال موجود و اشتغال‌زایی مولد صورت گرفته که اشتغال را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به 74 هزار 156 نفر رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: با مساعدت دادگستری استان و مسئولان قضایی امنیت خاطر را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده و روند سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیر صعودی داشته و از تمام ظرفیت‌ها برای بهتر رسیدن به هدف‌ها بخصوص اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.