رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این باره گفت: این دانشگاه برای نخستین بار آزمون پذیرش بانوان را در مقطع دکترای سه رشته حقوق، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام با محوریت مسائل تربیتی و خانواده برای دارندگان مدرک فوق لیسانس یا سطح سه حوزه برگزار کرد.
حجت الاسلام سیدحسن وحدتی شبیری افزود: برگزاری این آزمون پیش درآمد راه اندازی پردیس بانوان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی دیگر برای آنان در این دانشگاه خواهد بود.
وی گفت: در راستای ایجاد پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی، این دانشگاه برای نخستین بار اقدام به جذب دانشجوی خواهر از میان خواهران دارای مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه‌ علمیه برای مقطع دکترا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: آزمون پذیرش دانشجوی خواهر برای مقطع دکترای این دانشگاه طبق مجوز صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت اختصاصی امروز و فردا در دو نوبت صبح و عصر در ساختمان شماره 2 این دانشگاه در حال برگزاری است.
وی گفت: 250 نفر از خواهران واجد شرایط در سه رشته حقوق، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی در مشهد و قم برای حضور در این آزمون ثبت‌ نام کردند که از این تعداد 147 نفر در مشهد آزمون می دهند.
هزار و 141 دانشجوی مرد در 24 رشته مقاطع کارشناسی تا دکترا در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد مشغول تحصیل هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.