به گزارش ایرنا یکی از این کتابها کتاب 'عیار نقدها' بود که به کوشش حجت الاسلام شیخ روح الله تهرانی تالیف شده و گزارش مناظره حجج اسلام عبدالحمید واسطی و محمد حسن وکیلی با مهدی نصیری پیرامون عرفان و حکمت اسلامی است.
کتاب دیگر کتاب به 'رنگ خدا' بود که به زندگی آیت الله علامه حسینی پرداخته است و کتاب سوم 'بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی' نام دارد که مجموعه سخنرانی های آیت الله محمد حسن وکیلی در باره خطبه حضرت سیدالشهدا (ع) در منا می باشد.
کتاب 'عاشقانه ترین روزهای دنیا' نوشته مجتبی مجرد کتاب دیگری بود که در سومین شب از بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد رونمایی شد.
نویسنده این کتاب مجتبی مجرد عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بجنورد است که در معرفی کتاب خود گفت: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و در باره حضرت خدیجه (س) و حضرت پیامبر (ص) است و برای نگارش آن طی سه سال منابع و مآخذ مربوط به زندگی مشترک این دو بزرگوار جمع آوری شده است.
وی افزود: این کتاب که به صورت رمان ادبی تالیف شده تلفیقی از کار پژوهشی و ادبی می باشد.
در این مراسم همچنین از کتاب 'کم یعنی زیاد' با حضور محمد گذرآبادی مترجم این کتاب رونمایی شد که به فن نگارش فیلمنامه کوتاه اختصاص دارد.
علاوه بر آن از 2 کتاب 'چیکسای' نوشته نرگس حسینی و 'کاخ یا گاش' نوشته احمد عزیزی نیز در این مراسم رونمایی شد.
در سومین شب برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد نشست تخصصی معرفی و نقد کتاب 'نامه های پولس و ساخت خویشتن اروپایی' نیز در سرای اهل قلم این نمایشگاه برگزار شد.
در این نشست دکتر فاطمه توفیقی مولف این کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در باره کتاب خود گفت: این کتاب در زمینه دیدگاههای انتقادی در باره دریافت و تاثیر کتاب مقدس مسیحیان است.
وی افزود: پولس شخصیت مهمی در تاریخ مسیحیت است که حضرت عیسی (ع) را در زمان حیاتش درک نکرده است و بعد دچار مکاشفه شده و تغییر رویه می دهد.
وی اظهار داشت: پولس یک شخصیت محوری در تاریخ مسیحیت است چون بخش بسیاری از کتاب مقدس مربوط به نامه هایی است که وی نوشته است به همین دلیل بسیاری از مسیحیان زمانی که کتاب مقدس را می خوانند در واقع آرا و نظریه های مدرن پولس را مطالعه می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: تفسیرها و نظریه های پولس از یک نظام فکری خاص تبعیت می کند و امروزه بسیاری از فیلسوفان ملحد خود را به او ارجاع می دهند.
دکتر توفیقی افزود: من در این کتاب با توجه به فلسفه اروپایی که الهیات، سیاست و فلسفه را شامل می شود، سیر تفاسیر حاکم بر نامه های پولس را بررسی کردم تا خواننده متوجه شود این تفسیرها چگونه و از چه طریقی با یکدیگر پیوند داشته اند.
محمد جواد استادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد هم در پایان این نشست گفت: در بیستمین نمایشگاه بین المللی مشهد بحث های نخبگان و موضوعات تخصصی مطرح می شود که امید است این امر تبدیل به یک سرمایه خوب در مشهد و استان شود.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.