دکتر شاپور بدیعی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: با اجرای طرح مزبور فرآیند ترخیص بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد که یکی از بزرگترین و شلوغترین بیمارستان های کشور می باشد، از هشت ساعت به کمتر از یک ساعت رسیده است.
وی با اشاره به مزایای فرآیند ترخیص الکترونیکی بیماران اظهار داشت: کاهش سه درصدی کسورات بیمه ای، کاهش ماندگاری بیمار در بیمارستان، افزایش رضایت بیمار و همراهانش، کاهش 50 درصدی نیروی انسانی بابت حمل و نقل پرونده ها و دسترسی سریعتر به تخت های بیمارستانی از مزایای این طرح است.
وی گفت: ماهیانه بیش از 6 هزار بیمار از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ترخیص می شوند.
بدیعی افزود: فرآیند ترخیص الکترونیکی بیمار یکی از تجربه های موفقی بود که موجب شد بیمارستان امام رضا (ع) در نخستین جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی در مدیریت منابع و مصارف به عنوان بیمارستان نمونه و برتر در بین یک هزار بیمارستان کشور شناخته شود.
وی اظهار داشت: در جشنواره مزبور که دهم شهریور ماه برگزار شد، دانشگاههای علوم پزشکی موفق کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تقدیر قرار گرفتند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از سه دانشگاه برتر کشور بود.

* 2 میلیارد ریال صرفه جویی بابت مدیریت مصرف دارو
مدیر بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز گفت: مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) شامل بیمارستان های شماره یک و 2 در مجموع دارای بیش از یک هزار و 830 تخت بیمارستانی مصوب است که به عنوان یکی از شلوغ ترین و پرمراجعه ترین بیمارستان های کشور شناخته می شود.
دکتر علی خرسند افزود: بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با قدمت 85 سال در فضایی به مساحت 28 هکتار واقع شده که ضریب اشتغال تخت این بیمارستان بیش از 75 درصد است.
وی اظهار داشت: ماهیانه 20 هزار بیمار در اورژانس این بیمارستان پذیرش می شوند که افزون بر یک سوم آنها مربوط به سایر شهرهای استان و کشور است.
وی گفت: 34 تجربه موفق و نوآورانه از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در نخستین جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی کشور مورد تایید قرار گرفت و این بیمارستان در مدیریت مصرف، مدیریت تجهیزات پزشکی و مدیریت دارو برگزیده شد.
خرسند، مصرف منطقی دارو در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد را یکی از تجربه های موفق عنوان کرد و افزود: به طور مثال این بیمارستان کاهش چشمگیر هزینه در مصرف داروهای آلبومین و ' آی.وی.آی.جی' برای بیماران نقص سیستم ایمنی با اجرای پروتکل های مربوطه و مصرف منطقی دارو داشته است.
وی مبلغ حاصل از صرفه جویی داروی بیماران نقص سیستم ایمنی را 2 میلیارد ریال طی مدت سه ماه عنوان کرد.

* کاهش 80 درصدی هدررفت لوازم
مدیر خدمات حرفه ای و پشتیبانی بیمارستان امام رضا (ع) نیز گفت: استقرار سامانه تامین کالا و مدیریت مبتنی بر عملکرد پرستاران پیرامون زیرساخت های تعرفه گذاری خدمات پرستاری از دیگر تجربه های موفق این بیمارستان است که مزایای بسیار دارد.
دکتر مهدی یوسفی افزود: طراحی و استقرار سامانه تامین کالا در این بیمارستان، کاهش 10 درصدی هزینه ها و کاهش 80 درصدی هدر رفت ملزومات پزشکی و غیر پزشکی را در پی داشته است.
وی اظهار داشت: از محل این تجربه موفق ماهانه 10 میلیارد ریال در این بیمارستان صرفه جویی می شود.
وی گفت: دیگر تجربه موفق این بیمارستان، مدیریت مبتنی بر عملکرد پرستاران است که سعی دارد آرزوی دیرینه حوزه پرستاری را در خصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری از طریق ایجاد زیر ساخت های مناسب برای سنجش عملکرد پرستاران برای خدمات رسانی مطلوب محقق سازد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است دارای بیش از 9 هزار دانشجو و بیش از 20 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است و 29 بیمارستان در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.