جعفر مروارید روز دوشنبه در بازدید از چاپخانه های صبا، پیمان نو و اشکان لفاف توس در مشهد افزود: این شهر پیشینه درخشان در صنعت چاپ کشور دارد و وجود چاپخانه های باسابقه در آن گویای این امر است.
وی اظهار داشت: جایگاه صنعت چاپ در استان خراسان رضوی بسیار ویژه است که بخشی از آن ناشی از وجود حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و زائران آن حضرت است.
وی با اشاره به اشتغال بیش از سه هزار و 500 نفر در این صنعت گفت: صنعت چاپ خراسان رضوی به دلیل قرار داشتن در یک منطقه استراتژیک از نظر ارتباط کشورهای آسیای میانه و همسایه های شرق کشور و قرار گرفتن دومین کلانشهر مذهبی جهان در این منطقه با وجود مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) متلالو است و هویت اساسی خود را از این بارگاه مقدس گرفته است و به خاطر داشتن منابع انسانی مجرب و کارآزموده و پیشکسوتان با تجربه عرصه چاپ، آینده درخشانی را پیش رو دارد.
مروارید افزود: صنعت چاپ صنعتی است که ترویج و تبیین ارزشها و معارف از طریق این صنعت روی می دهد و سرعت اطلاعات و چاپ دیجیتال از اهمیت و قوت این صنعت نکاسته و آثار آن در تمام شئون زندگی ما قابل مشاهده است.
وی اظهار داشت: مشکلات موجود بر سر راه این صنعت در عرصه های مختلف به ویژه ارز مطرح است که امید است با تدبیر مسئولان این مشکلات به کارگرانی که در این عرصه فعالیت می کنند ضربه نزند.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.