به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهرستان درمیان افزود: برگزاری کلاس های متنوع و ایجاد جذابیت بیشتر در این کلاس ها باعث افزایش حضور جوانان و نوجوانان می شود که باید مسئولان متولی این موضوع را مدنظر قرار دهند.
وی به شهرداران توصیه کرد: برنامه های فرهنگی جذاب از جمله پخش فیلم و شب شعر را در پارک های شهرستان اجرا کنند و در کنار مردم در این جلسات حضور داشته باشند.
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خواست سالن ها و کلاس های خالی خود را به صورت رایگان برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های اوقات فراغت در اختیار دانش آموزان، جوانان و نوجوانان شهرستان قرار دهند و در خصوص ارائه آموزش های مهارت محور و نشاط آور تلاش کنند.
فرماندار درمیان اوقات فراغت را بهترین زمان برای ارتقای مهارت های زندگی دانست و از اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خواست کلاس های متنوع فنی و حرفه ای برای افزایش مهارت های مختلف دانش آموزان برگزار کند و آموزش ها به گونه ای باشد که دانش آموزان در کنار تحصیل مهارت های مختلف را فرا گیرند.
وی بیان کرد: مسئولان متولی اوقات فراغت شهرستان برنامه های اوقات فراغت را براساس نیازسنجی دانش آموزان برگزار کنند و استفاده از تشکل های مردم نهاد و ایده های خلاقانه آنان برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان لازم است.
بشیری زاده با بیان اینکه برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در مناطق روستایی مهم و ضروری است، گفت: جوانان و نوجوانان خوب و با استعدادی در روستاها هستند که با اجرای طرح های اوقات فراغت و برپایی کلاس های آموزشی می توان آنان را در مسیر شکوفایی قرار داد.
وی اظهار داشت: مسئولان نهادهای اجرایی از موازی کاری در طرح اوقات فراغت دانش آموزان پرهیز کنند و نگاه آنان به این برنامه‌ ها باید واقع بینانه و اثرگذار باشد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.