به گزارش ایرنا دکتر طوبا کاظمی روز چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی اظهار کرد: اغلب بیماری های غیر واگیر علامتی ندارند یا مانند فشار خود و دیابت زمان نهفته زیادی دارند اما مدت زمان طولانی مداوا را به خود اختصاص می دهند.
وی گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیشترین تعداد مرگ و میر مربوط به بیماران قلبی و عروقی است که غذای ناسالم، فعالیت کم، مصرف سیگار و الکل از مهمترین عوامل به وجود آورنده این بیماری ها هستند.
وی با بیان اینکه در این مدت یکهزار جراحی قلب باز در استان انجام شده است عنوان کرد: امکانات مورد نیاز برای دسترسی آسان بیماران به درمان های قلبی و عروقی در استان فراهم است و در بیشتر شهرستان های استان متخصصان قلب و داخلی حضور دارند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان ورزش، مصرف میوه و سبزی، کاهش مصرف مواد قندی، کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف حبوبات را از مهمترین راهکار های جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی بیان کرد.
وی از راه اندازی کلینیک پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و بازتوانی قلب در بیمارستان رازی بیرجند خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با رعایت موارد مورد نظر و همکاری و هم افزایی دستگاه ها خدمت رسانی به موقع و مفید انجام دهیم.
کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.