به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمود واعظی، در شورای اداری شهرستان طبس اظهار کرد: از دو دیدگاه تاریخی و موقیعت خاص جغرافیایی، این شهرستان به عنوان معبری برای ارتباط با سایر مناطق کشور می تواند مهم بوده و مورد توجه قرار گیرد.
وی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله واعظ طبسی تولیت سابق آستان قدس رضوی، گفت: وی از یاران قدیم و با وفای انقلاب، امام و رهبری بود و در همه مسئولیت هایی که پس از انقلاب داشت بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولویت کاری دولت تدبیر وامید در شهرستان طبس را جلوگیری از مهاجرت نخبگان و جوانان دانست و با اشاره به نامگذاری سال جدید با نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اگر همین شعار به عنوان یک دستوالعمل در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد، قطعاً آینده ای درخشان در انتظار این منطقه و شهرستان خواهد بود.
واعظی، با اشاره به موضوع عدالت در پرداخت های بازنشستگان افزود: با تدابیری که دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار خود اندیشید، ایجاد عدالت در پرداخت ها مد نظر قرار گرفت که تا حدود زیادی نیز به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی موفیقت در سرمایه گذاری در شهرستان طبس را منوط به وجود امنیت دانست و تصریح کرد: اگر به هر دلیل ناامنی ایجاد شود و یا سرمایه گذاران احساس امنیت نکنند، اقدام به ایجاد سرمایه گذاری چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی نخواهند کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به مقایسه پهنای باند اینترنت در شرایط فعلی با ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در شهرستان طبس پرداخت و افزود: پنهای باند اینترنت در طول این مدت در شهرستان طبس 5 برابر شده است؛ این در حالیست که در همین مدت، شبکه انتقال چهار برابر و تعداد مشترکان اینترنت نیز در این شهرستان پنج برابر افزایش داشته است.
واعظی، با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در شهرستان طبس حدود 285 میلیارد ریال در بخش های توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و آی . سی . تی سرمایه گذاری شده است، گفت: تا پایان دولت 70 میلیارد ریال دیگر نیز به این مبالغ اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سیاست دولت، توسعه اینترنت و زیرساخت های فضای مجازی در روستاها است، ادامه داد: 83 روستای شهرستان طبس تا پایان دولت به اینترنت متصل خواهند شد و در 18 روستا نیز توسعه شبکه تلفن ثابت اتفاق خواهد افتاد؛ این در حالی است که شهر دیهوک تا چند ماه آینده از نسل 4 اینترنت برخوردار خواهد شد.
درجریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طبس، طرح توسعه و تکمیل نسل سوم اینترنت در طبس و شهرهای عشق آباد و دیهوک و نیز تکمیل و راه اندازی نسل چهار اینترنت در طبس و عشق آباد مورد بهره برداری قرار گرفت.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.