رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر همدلی و کمک مؤمنانه در شرایط شیوع کرونا و آسیب اقتصادی ناشی از آن بسیاری از گروه‌های جهادی و سازمان‌های حمایتی اقدامات خود را در این زمینه شروع کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هر چند کمک به نیازمندان از اسفندماه آغاز شده بود ولی با سخنران رهبر معظم انقلاب این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده سرعت بیشتری به خود گرفت.

گام اول شناسایی اقشار آسیب دیده است

سلم‌آبادی با بیان اینکه در کمیته امداد خراسان‌جنوبی در راستای کمک مؤمنانه و طرح بخشش ایرانیان گام اول شناسایی اقشار آسیب دیده است، ادامه‌داد: برخی از اقشار شیوع کرونا به بخشی از درآمد آنان آسیب زده است ولی برخی از گروه‌ها چون کارگران روزمزد به طور کلی فاقد درآمد شده‌اند.

وی با تبیین شرایط برای برخی از گروه‌های جامعه گفت: شاید با تعطیلی کسب و کارها، برخی از خانوارها تا دو- سه ماه بتوانند با پس‌انداز قبلی خود روزگار سپری کنند ولی کارگران روزمزد که قبل از شیوع کرونا نیز تنها روزانه کسب درآمد داشتند پس‌اندازی نیز برای این ایام ندارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما توزیع بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان است، گفت: با همکاری ۱۴ مرکز و همچنین مجمع خیرین سلامت خراسان‌جنوبی این موضوع را انجام می‌دهیم.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان طرح «هم سفره» با عنوان اطعام مهدوی را اجرایی می‌کنیم، گفت: در این طرح با همکاری ۱۱ مرکز در شهرستان‌های خراسان جنوبی طی ماه مبارک رمضان غذای گرم بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

طرح افطاری ساده تبدیل به طرح توزیع غذای گرم بین محرومان شد

وی بیان‌کرد: هر چند اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های همیشگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بوده است ولی امثال به واسطه آسیب‌های اقتصادی شیوع کرونا و نیاز بیشتر محرومان هم تعداد غذای توزیع شده افزون‌تر از قبل خواهد بود و هم از طرح افطاری ساده به سمت توزیع غذای گرم تغییر برنامه داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: فایل اطلاعاتی نیازمندان خراسان‌جنوبی در حال تکمیل است که از این بانک اطلاعاتی در طرح‌های کمک‌رسانی به نیازمندان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1412154
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.