به گزارش اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این اطلاعیه آمده است: فرمانداران محترم شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، خوسف و زیرکوه با توجه به اخطاریه هواشناسی اوج بارش‌های استان طی ۴۸ ساعت آینده در این شهرستان‌ها خواهد بود.

این اطلاعیه تصریح کرد: در برخی نقاط بارندگی‌ها به ۵۰ میلیمتر در ۲۴ ساعت آینده خواهد رسید لذا خواهشمند است دستور فرمایید ضمن آماده باش کامل نیروها و حضور مدیران، اطلاع رسانی فوری و گسترده به همشهریان انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با شدت بارش‌ها تا عصر فردا (سه‌شنبه) وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان پیش بینی می‌شود.

فاطمه زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی امروز تا فردا کماکمان گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، برخورد صاعقه و در مناطق مستعد بارش تگرگ و مه دور از انتظار نیست.

وی گفت: روز چهارشنبه بارش‌ها را به صورت پراکنده در شرق استان خواهیم داشت و از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدید جو منطقه را متاثر می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: به لحاظ دمایی تا صبح چهارشنبه روند کاهشی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۱۰ و ۲۳ درجه سانتیگراد رسید افزود: در این مدت زهان با دمای هفت و دهسلم نهبندان با ۳۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

چاه طالب سرایان با ۴۶ میلیمتر بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی‌ها را به ثبت رسانده است.

۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی آماده باش هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۱ گرفتار سیلاب در این استان امدادرسانی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.