به گزارش خبرنگار مهر، سردار مجید شجاع صبح یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی ۴۳ تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده که نسبت به سال قبل حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: میزان کشفیات مواد مخدر با همکاری بقیه دستگاه‌ها چون زندان‌ها به ۴۴ درصد می‌رسد.

شجاع با بیان اینکه از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی در حوزه مواد مخدر پنج هزار و ۱۰۷ نفر دستگیری داشته‌ایم، ادامه‌داد: همچنین تعداد هزار و ۱۸۵ خودرو در این راستا توقیف شدند.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال ۶۵ باند قاچاق مواد مخدر در خراسان‌جنوبی منهدم شده است، یادآور شد: همچنین از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۶۳۶ نفر خرده‌فروش مواد مخدر در خراسان‌جنوبی دستگیر و به مقامات قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش اعظمی از خراسان‌جنوبی در کویر واقع شده است، گفت: بخش زیادی از انتقال مواد مخدر از طریق کویر رخ می‌دهد که برای رصد این موضوع نیاز به پهباد داریم.

شجاع با اشاره به اینکه در موضوع نیاز به پهباد همواره همکاری سپاه را داشته‌ایم، اظهار کرد: پایگاه‌های ایست و بازرسی ما نیز نیازمند تجهیزات جدید و به روز است که باید در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود.

وی یادآور شد: خراسان‌جنوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر و مقابله با اشرار تنها در کویر ۱۹ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه بیان‌کرد: یکی از مشکلات ما نبود بیمه پایه‌ای معتادان است‌.

وی یادآور شد: اگر معتادی به بیمارستان‌ها مراجعه و در گوشه‌ای از پرونده او اعتیاد وی مطرح شود تمامی هزینه را باید خود پرداخت کند که برای اقشار ضعیف سنگین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1349160
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.