به گزارش خبرنگار مهر، گلخانه شهرداری فردوس در پارک دلگشا، اولین پروژه‌ای بود که امام جمعه فردوس روبان آن را قیچی کرد.

شهردار فردوس در مراسم افتتاح این طرح گفت: این گلخانه به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و ۲۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری احداث شده است.

علی کاظمی افزود: احداث این گلخانه با هدف خودکفایی شهرداری در تأمین گل و گیاه مورد نیاز سطح شهر و فروش به سایر شهرهای مجاور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار انواع گل، گیاه و قلمه در ۱۳ گلخانه شهرداری فردوس تولید می‌شود گفت: بدلیل کمبود گلخانه مجهز، چنین گلخانه‌ای مورد نیاز بود و تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان گل و گیاه خریداری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با مشکل آب شیرین جهت آبیاری گلخانه‌های موجود مواجه هستیم از احداث حوضچه برای ذخیره آب شیرین باران و مهار آب‌های سطحی منطقه پارک دلگشا خبر داد و گفت: با این ابتکار خواهیم توانست بخشی از گل و گیاه تولیدی را با آب شیرین آبیاری کنیم.

در ادامه مسئولان شهرستان فردوس با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان سامانه الکترونیکی داروخانه که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده را افتتاح کردند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت در مراسم افتتاح این داروخانه الکترونیکی گفت: برای اولین بار در کشور این کار انجام می‌شود و مردم می‌توانند با گذاشتن یک عکس از نسخه دارویی، تمام داروخانه‌هایی که در شعاع نزدیک زندگی آنها هست را مشاهده و داروی مورد نیازشان که شاید کمیاب هم باشد به آنها معرفی می‌شود که در کدام داروخانه موجود است.

سجاد پردل تصریح کرد: در هر هفته بیش از ۵۰ تماس با این سامانه گرفته می‌شود که خواهان معرفی داروی کمیاب مورد نیازشان هستند.

وی اعتبار راه اندازی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری این داروخانه الکترونیکی را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اشتغال مستقیم این طرح ۷ نفر است که غیر مستقیم نیز اشتغال‌زایی داشته است.

همچنین کارگاه حوله بافی توسط کارآفرین نمونه استانی نیز افتتاح شد.

محدثه نعمتی در مراسم بهره برداری از این کارگاه گفت: این کارگاه با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی دو نفر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون توانسته ۴۲۰ نفر را آموزش و بیش از ۲۰۰ دستگاه حوله بافی را نصب و راه اندازی کند افزود: مشکل اصلی ما عدم ثبات در بازار و کارخانه‌ای بود که می‌بایست بصورت ویژه برای ما نخ و مواد خام تولید می‌کرد.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های لازم و همت استانداری خراسان جنوبی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید این مشکل ما رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه افراد از ما نخ و محصول خام را خریداری کنند محصولاتشان را نقدا" خریداری می‌کنیم.

همچنین مسئولان شهرستان فردوس از کارگاه‌های مختلف تراش سنگ‌های قیمتی، حوله بافی، ساخت کیف و کفش، ابزار آلات موسیقی و جاجیم‌بافی که در جوار اداره میراث فرهنگی فردوس فعال است بازدید که در این مراسم برخی تولید کنندگان به بیان مشکلات پیش روی خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1342317
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.