ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه همه جانبه است از این رو باید ظرفیت‌های استانی و ملی برای رفع مسایل زیرساختی این مجموعه در استان به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: نگاه استان به حل مسایل آموزش و پرورش خاص است زیرا معتقدیم که اگر تمام توان آموزش و پرورش به کار گرفته شود بسیاری از مسایل در حوزه‌های مختلف رفع خواهد شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از مولفه‌های اثربخش در حیات اجتماعی نظام اسلامی آموزش و پرورش است و کلیدی‌ترین دستگاهی است که جامعه با تکیه بر آن می‌تواند در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد.

خوش خبر اظهار داشت: همه نظام‌های سیاسی دنیا تحت تاثیر آموزش و پرورش هستند و به هر میزان که آموزش و پرورش بالنده باشد به همان میزان باید انتظار تاثیرگذاری در جامعه را داشت.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند تا آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود برسد.

وی در ارتباط با برگزاری کارگاه‌های حقوق شهروندی که در این شورا مطرح شد گفت: کارگاه‌های آموزشی باید متناسب با جامعه هدف برگزار و از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود.

خوش خبر یادآور شد: ترویج حقوق شهروندی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی و تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش نقش اساسی در مسوولیت پذیری و اجتماعی کردن افراد در جامعه دارد.

وی افزود: توجه به حقوق شهروندی یعنی مبارزه با افراطی‌گری، رعایت نظم و با شناختی که داریم به حقوقمان برسیم.

خوش خبر ادامه داد: هر زمانی که نتوانستیم معیارهای درست گفتاری خانواده را نهادینه کنیم موجب گسترش ناهنجاری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه گفت و گوی سالم باید از خانواده شکل بگیرد اظهار داشت: باید موقعیتی فراهم شود که نسل جوان در محیط نظام آموزشی دیدگاه‌هایش را به خوبی بتواند مطرح کند و پاسخ قانع کننده مبتنی بر خواسته دریافت کند.

بررسی نحوه واگذاری و تغییر کاربری زمین پارکینگ جنب مدرسه متوسطه اول شمال شهر از مصوبات این شورا بود که قرار شد نشستی با کارشناسان شهرداری برگزار و نسبت به معاوضه زمین‌های در اختیار اقدام شود.

فرهنگیان فاقد مسکن، تجمیع مدارس کم جمعیت و نامگذاری میدان یا خیابانی در مرکز استان و شهرستان‌ها به نام خیران مدرسه‌ساز از دیگر مصوبه‌های این شورا بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.