جعفر شهامت روز دوشنبه  در نشست خبری افزود: سهمیه خراسان جنوبی از این طرح کشوری ۱۲۹ کیلومتر بوده که ۱۹ روستا را شامل می‌شود و تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  

وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض امسال برای زیرساخت ۶ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی تخصیص پیدا کرده است.

شهامت اظهار داشت: از این تعداد ۲ مجتمع بین راهی در نیمه نخست امسال افتتاح شده است و در فاز نخست ۲ مورد دیگر تا پایان سال در محور نهبندان و طبس- یزد به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با تکمیل ۲ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دیگر تا پایان سال آینده ۳۸ مجتمع فعال خواهیم داشت.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعال در استان بیان کرد: ۴۳ باب مجتمع در حال ساخت و یا در مرحله اخذ موافقت اصولی هستند.
  
وی وضعیت راه‌های استان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۱۸ کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که ۵.۵ درصد کل راه های کشور را شامل می‌شود.  

شهامت با بیان اینکه در حوزه روستایی ۱۱ هزار و ۳۸۰ کیلومتر راه آسفالته و غیر آسفالته داریم، اظهار داشت: این میزان ۵.۲ درصد راه های روستایی کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به  فعالیت ۲۸ راهدار خانه در طول راه های استان اشاره کرد و افزود: ۴۵۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری داریم که سه درصد کل آمار کشور  را شامل می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: از مجموع پنج هزار و ۶۲۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در استان ۸۹۷ دستگاه فرسوده هستند، که این فرسودگی در بخش مینی‌بوس شدیدتر است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۲۹ راننده فعال در بخش حمل و نقل داریم، گفت: آمارها نشان می‌دهد ۱.۷ درصد رانندگان کشور در خراسان جنوبی هستند که از بیمه کامل و کارت هوشمند برخوردار شده‌اند.  

شهامت با اشاره به فعالیت سه پایانه بار فعال در بیرجند، قاین و نهبندان خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ شرکت حمل نقل در استان فعال بوده که از این تعداد ۶۴ شرکت در بخش کالا، ۳۵ سرکت مسافر و یک شرکت بین المللی هستند.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته بیش از سه میلیون و ۷۱۳ تن بار از استان حمل شده است، گفت: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۶۸ هزار مسافر حمل شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۷ درصد رانندگان بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند، اظهار داشت: ۳.۷ درصد رانندگان تحصیلات دانشگاهی از کارشناسی تا دکترا داشته و ۲.۲ درصد سواد خواندن و نوشتن دارند.

وی بیان کرد: در هشت ماه سال جاری ۲۷ هزار و ۳۰۰ حلقه لاستیک نیمه سنگین و سنگین در استان توزیع شده است.

شهامت با بیان اینکه در حال حاضر ارزش زیرساخت‌های ارتباطی در جاده‌های استان به ۵۵ میلیارد تومان می‌رسد، افزود: ۶۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، ۷۲ دستگاه سیستم تردد شمار جاده‌ای، ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۷۳ دستگاه جی پی اس در جاده‌های استان فعال است.

وی از رشد ۱۲ درصدی ترافیک در هشت ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و افزود: محورهای بیرجند- مود، بیرجند- آرین شهر و بیرجند- خوسف بیشترین میزان تردد را داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۱ نقطه پرتصادف در استان گفت: از این تعداد هفت نقطه رفع شده و ۲ نقطه دیگر در دست اقدام است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.