فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نیاز پلیسی و همکاری با اداره برق در شهر حاجی‌آباد، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعلام شده، اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ سیدرضا حسینی روز شنبه افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند که فردی به هویت معلوم اقدام به بهره‌برداری غیرمجاز از شبکه برق برای استفاده از دستگاه «ماینر» بیت کوین و استخراج و تولید ارز دیجیتال کرده است که با هماهنگی مقام قضایی منزل متهم بازرسی شد.

وی گفت: ماموران در بازرسی از محل چهار دستگاه «ماینر بیت کوین» تولید ارز دیجیتال را کشف و کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

بیت کوین یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود. شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیرمتمرکز و کاربر به کاربر است و هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند.

مدتی است که خبرهایی از گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که برای مثال چندین دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فلان شهرستان توقیف یا چندین دستگاه استخراج بیت کوین و حتی مزرعه استخراج بیت کوین در فلان منطقه کشف شد. از طرف دیگر افزایش فعالیت های پول دیجیتال و به‌کارگیری دستگاه‌های معروف به ماینر باعث نگرانی وزارت نیرو در مصرف برق شده است.

چند سالی است که موضوع پول دیجیتال در کشور مطرح شده و موافقان و مخالفان با استناد به دلایل اقتصادی، حقوقی و اجتماعی در منافع و مضرات آن بحث کرده اند ولی بحث‌ها بر سر فعالیت‌های بیت کوین و پول‌های دیجیتالی ادامه یافت تا این که هیات وزیران در ۱۳ مرداد تصویب کرد استفاده از رمز ارزها با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملان صورت می‌گیرد، مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.

فرمانده انتظامی قاینات ۲۷ مرداد امسال از کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان استان خراسان جنوبی خبر داده بود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.