به گزارش ایرنا، علی ناصری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند افزود: در این مدت با تلاش دستگاه های مربوط در حوزه های اقتصادی، بانک ها و ... موفقیت های خوبی حاصل شد.
وی ادامه داد: پارسال از محل تسهیلاتی که ارائه کردیم 48 میلیارد و 500 میلیون تومان خالص پرداختی بانک ها و موسسات مالی در این شهرستان بود و با ثبتی که در سامانه انجام شد این تسهیلات منجر به ایجاد 2 هزار و 89 نفر فرصت شغلی شده است.
فرماندار بیرجند گفت: در سرشماری سال 97، تعداد بیکاران بیرجند هشت هزار و 728 نفر برآورد شد که در این مدت موفق شدیم برای یک سوم جمعیت بیکار شهرستان شغل ایجاد کنیم.
وی با اشاره به پیشرفت های ارزشمندی که در حوزه بهداشت و سلامت توسط مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی بیرجند انجام شده است اظهار داشت: این شهرستان یکی از شهرستان های نمونه کشور در بخش سلامت است.
ناصری یادآور شد: در حوزه دامپزشکی یادمان و جشنی برای ارتقای شاخص سلامت بهداشتی در حوزه دام این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های برگزیده کشور برگزار می شود.
وی ضمن تبریک روز معلم بیان کرد: 12 اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه شهید استاد مرتضی مطهری روز معلم نامگذاری شده است.
فرماندار بیرجند در ادامه گفت: در سال گذشته 316 پروژه در هفته دولت و دهه فجر افتتاح شد که تعداد اندکی کلنگ زنی بود.
وی افزود: در این مدت کارهای اساسی مثل انتقال میدان دام، واگذاری زمین های صنوف آلاینده، 400 هزار متر مربع آسفالت روستایی در حوزه بنیاد مسکن و اجرای 86 پروژه در روستاها و گازرسانی به 29 روستا انجام شد.
ناصری ادامه داد: 8 میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه های مرتبط برای روستاها در سال قبل داده شد که ایجاد 620 هزار مترمربع آسفالت را در پی داشت.
وی گفت: در سال 98 تشکیل رسمی شرکت تعاونی عمران بیرجند از برنامه های مهم است که هر فرد در این شهرستان می تواند از 15 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان سهام خریداری کند و اگر این شرکت با قدرت تشکیل شود به بسیاری از حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی کمک ویژه ای می شود.
وی اظهار داشت: پروژه های نیمه تمامی که در ادارات باقی مانده با ارتباط حوزه معاونت فرمانداری بیرجند تعدادی که پیشرفت فیزیکی زیادی دارند تکمیل می شوند.
فرماندار بیرجند بیان کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهمترین رخداد سال جاری است و نیز 10 اردیبهشت ماه مطابق تقویم زمان بندی، ستاد انتخابات وزارت کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد.
ناصری گفت: کسانی که مشمول ماده 29 قانون انتخابات هستند و از جمع مدیران در سطح شهرستان بیرجند و یا ادارات کل، افرادی که تمایل به شرکت در انتخابات را دارند حداقل از 6 ماه قبل از روز ثبت نام از 10 تا 16 خرداد ماه امسال باید از سمت خود استعفا دهند.
وی یادآور شد: این استعفا توسط مدیر مافوق افراد باید تایید شود و صرف اعلام استعفا کفایت نمی کند و مدیر باید از سمت مربوط منفک شود.
ناصری اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مدیرانی که تمایل داشته باشند حتی با هزینه شخصی خود برای کارکنان مراسم افطاری برگزار کنند این کار را نکنند و نذر خود را به کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل دهند.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.