به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز یکشنبه در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تعداد همایش ها و جشنواره های برگزار شده هم در این مدت افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی از ورزشکاران استان در لیست نخبگان ورزشی کشور قرار گرفته و این حاصل کار دو یا سه ماه است چون تیمی مثل راگبی از مرحله شکل گیری تا اعزام تیم 2 ماه طول کشیده و امروز در بخش پسران و دختران ورزشکار داریم.
وی اظهار داشت: استعداد ورزشی در خراسان جنوبی زیاد است و باید به دنبال شناسایی و رشد این استعدادها باشیم و امیدواریم سال آینده سهم مدال ما از 20 به 60 مدال برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم تا زمان برگزاری المپیک سال 2022، 100 ورزشکار مطرح در کشور داشته باشیم و 10 نفر از این ورزشکاران بتوانند در میدان های بین المللی خود را نشان دهند.
سرپرست گفت: پروژه استخر خوسف به مرحله نهایی رسیده و یک ماه و نیم دیگر افتتاح می شود، سرانه فضای ورزشی در این شهر پایین است، یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار داریم اما پیمانکار تقاضای خاتمه این پروژه را داشته و مدعی است با یک میلیارد تومانی که این پروژه را تعهد کرده امروز باید با سه میلیارد تومان آن را تمام کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در چند حوزه جمعیتی ویژه وارد شده ایم و امروز المپیاد خانه های روستایی خراسان جنوبی در حال انجام است و 300 خانه ورزش روستایی داشتیم و امسال 150 خانه ورزش روستایی را تجهیز می کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: المپیاد ورزش روستایی را از سطح خانه های ورزش روستایی آغاز کردیم و مسابقات شهرستانی و بعد استانی را داریم.
سرپرست گفت: امشب افتتاحیه مسابقات کارکنان دستگاه های اجرایی را داریم چون به دستگاه های اجرایی توجه خاص داریم.
وی اظهار داشت: جمعیت دانش آموزی و دانشجویی برای ما مهم است و آمادگی داریم به این بخش ها کمک ویژه کنیم، سالن های ورزشی خود را صبح ها به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم.
وی یادآور شد: در چهار شهرستان ویژه مرزی کمتر برخوردار خراسان جنوبی هم سالن و هم تجهیزات را رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.