کبری ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این انبار دارویی بعد از تکمیل و بهره برداری در اختیار یکی از شرکت های دارویی معتبر کشور قرار خواهد گرفت.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نظر دارد انبار را به شرکت دارویی واگذار کند که سبد دارویی خوبی داشته و بیشترین اقلام دارویی موردنیاز استان را پوشش و در دسترس قرار دهد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با استقرار شرکت دارویی در خراسان جنوبی نیاز دارویی استان به ویژه در شرایط بحران تامین و قابل دسترس خواهد بود.
وی عنوان کرد: با بهره برداری از انبار مذکور می توان حجم بسیار بالایی از دارو را دپو کرد تا در مواقع بحرانی به ویژه وقتی راه هایی ارتباطی دچار مشکل است به دارو دسترسی داشت.
ناصری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرار داشتن آن در مسیر گسل های زلزله، احتمال وقوع سایر بلایای طبیعی و حوادث مترقبه و مهم تر اینکه داشتن مرز مشترک و همجواری با کشور افغانستان همچنین به منظور خدمات رسانی به مردم محروم منطقه، آمادگی و حضور کادر درمانی در مواقع بحران ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: توزیع دارویی معمولا به صورت استانی انجام می شود اما با داشتن شرایط خاص استان و توانمندی شرکت مربوط می توان در صادرات دارو به ویژه به کشور افغانستان بر اساس ضوابط و شرایط سازمان غذا و دارو ورود کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: انبار در حال ساخت استان یکی از استاندارد ترین انبارهای دارویی کشور است و شرایط توزیع و نگهداری استاندارد دارو را داراست.
نخستین پیگیری ها برای ساخت انبار دارو در استان سال 1389 آغاز شد، سال 1390 موافقت مسئولان استانی مبنی بر واگذاری زمین برای ساخت انبار دارو اخذ شد و سپس نسبت به عقد قرارداد خرید، حمل و نصب آهن آلات سوله اقدامات لازم انجام و همزمان نسبت به اجرای فنداسیون انبار دارو، نصب اسکلت و سقف سوله اقدام شد.
سال های 92، 93 و ابتدای 94 به علت نبود بودجه پروژه متوقف شد و بعد از اختصاص اعتبار از ابتدای سال 95 ادامه عملیات اجرایی انبار دارو شامل حصارکشی و اجرای دوربین دور زمین، تهیه نقشه های داخلی انبار، سرایداری، اتاق تاسیسات و اجرای سازه داخلی انبار آغاز شد.
این انبار به مساحت چهار هزار و 900 مترمربع و زیربنای یکهزار و 400 مترمربع در شمال شهر بیرجند مسیر جاده روستای شوشود رو به روی انبارهای مدیریت بحران استانداری واقع شده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.