به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی در ساختمان مسکونی (برج پارامیس) بلند مرتبه واقع در میدان موج، خیابان دریا در منطقه 22 ، افزود: ساختمان مذکور متعلق به تعاونی هیات علمی دانشگاه تهران است.
وی اظهارداشت: ساختمان 20 طبقه دارای حدود 240 واحد مسکونی، ساختمان نوساز بوده و در حدود 2 سال از ساخت آن گذشته اما پایان کار ندارد.
نوری با اشاره به بعد حادثه، اظهار داشت: آتش در قسمت رایزرهای این برج (محل قرار گرفتن سیم، کابل، لوله و اتصالات) اتفاق افتاده و به برخی واحد‌های مجاور نیز سرایت کرده بود.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا ادامه داد: آتش سوزی از طبقات پایین آغاز شده و به بالاترین طبقات سرایت کرده است، شدت آتش و دود به حدی بوده که از طبقه دوم به بالا امکان نفوذ آتش‌نشانان بسیار سخت شده و تنها با استفاده از دستگاه‌های تنفسی امکان‌پذیر بوده است.
وی اضافه: تعداد زیادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان در میان حجم بسیار زیاد دود غلیظ محبوس شده بودند که نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، به 2 گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان اصلی برق و گاز، با به کارگیری تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار آتش را آغاز کردند و همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به تجهیزات تنفسی مجهز و پس از ورود به محل حادثه و جستجو در قسمت های مختلف ساختمان مسکونی، حدود 120 نفر را با کمک بالابر و نردبان هیدرولیکی، به سلامت از میان دود غلیظ خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در میان افراد نجات یافته، کودک چند روزه و افراد سالخورده نیز به چشم می خوردند که خوشبختانه همگی به سلامت از ساختمان خارج شده و تنها چند نفر دچار مشکلات تنفسی جزیی شده بودند که از سوی کادر پزشکی اورژانس به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.
وی یادآور شد: نیروهای آتش نشانی آتش را پیش از سرایت به قسمت های دیگر ساختمان مهار و کاملا خاموش کردند و عملیات در ساعت 20:30 شب پایان یافته که به جهت حصول اطمینان و رفع خطر احتمالی نیروهای یک ایستگاه تا 12 ساعت پس از اتمام عملیات در محل حضور داشتند.
نوری تاکید کرد: این برج پایان کار ندارد و فاقد تاییدیه و گواهی‌‎ ایمنی از سازمان آتش‌نشانی است.
وی گفت: سیستم های اطفاء و اعلام حریق در ساختمان نصب بوده اما آماده به کار نبوده است.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا عنوان کرد: نیروهای آتش نشانی به عنوان بازرسان ایمنی اجازه ورود به ساختمان های مسکونی را نداشته و به این جهت امکان صدور و ابلاغ اخطار برای موارد ناایمن ساختمان با کاربری مسکونی را ندارند و فقط موارد موجود در محیط بیرونی ساختمان را می توانند پیگیری نمایند.
برج 21 طبقه معروف به پارمیس در شهرک راه آهن منطقه 22 تهران عصرروز(یکشنبه) دچار آتش سوزی شد
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.