به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: بر اساس گزارش ها 10 درصد واحدهای کشاورزی غیرفعال و نیمه فعال هستند که باید به واحدهای فعال تبدیل شده و وارد جرگه تولید محصولات کشاورزی و دامی به ویژه گوشت قرمز شوند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر توجه به فعالیت های دانش بنیان تاکید ویژه دارند افزود: واحدهای کشاورزی باید با توسعه ارتباطات دانشگاهی و علمی خود تولیدات دانش بنیان عرضه کرده و به سمت توسعه علمی محصولات کشاورزی و بهینه سازی تولیدات حرکت کنند.
ترکی با اشاره به شرایط اخیر کشور و تلاش دشمنان برای ایجاد تنگناهای اقتصادی گفت: باید علاوه بر خودکفایی کامل در محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی و دامی آماده ذخیره سازی محصولات اساسی و مهم نیز باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه در استان تهران گفت: کشت های گلخانه ای در سال ٩٦ بسیار خوب پیش رفت و این نوع کشت باید در سالجاری نیز توسعه یابد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های این اداره کل در سالجاری ارائه کرد و در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استان تهران در حوزه کشاورزی و دامداری شرایط نسبتا خوبی دارد گفت: استان تهران با در اختیار داشتن 2 درصد از فضای کشاورزی کشور 6 درصد از نیاز کشور یعنی 5 میلیون و 700 هزار تن محصول کشاورزی را تامین می کند.
کریم ذوالفقاری با بیان اینکه استان تهران در ٦ محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد افزود: این استان توان تولید ١٦ درصد تخم مرغ ، ٥٠ درصد گل شاخه بریده، ٢٩ درصد گیلاس و ١٦ درصد محصولات لبنی کشور را دارد.
وی در بخش دیگری ازسخنانش به تجهیز ٦١ هزار هکتار از ١٨٧ هزارهکتار اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری در استان اشاره کرد و افزود: تهران در رشد توسعه آبیاری مکانیزه و مدرن جایگاه خوبی در کشور دارد به گونه ای که هم اکنون 27 درصد آبیاری به این روش است.
مدیر کل جهادکشاورزی استان تهران همچنین گفت: میانگین تولید گندم استان تهران از میانگین کشوری یک تن بالاتر است و در سالجاری نیز کشت 220 هزار تن گندم هدفگزاری شده است ضمن اینکه 150 هزار تن نیز باید خریداری شود.
ذوالفقاری یکی از سیاست های جهادکشاورزی استان تهران را استفاده از ظرفیت مناطق مناسب اقلیمی دیگر کشورها برای کشت های توجیهی محصولات کشاورزی ذکر کرد و افزود: 5 هزار هکتار زمین در کشور غنا برای کشت ذرت و علوفه با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی این منطقه در نظر گرفته شده است.
وی توجه به توسعه تولید محصولات گلخانه ای را از سیاست های اصلی این اداره کل ذکر کرد و اضافه کرد: در سامانه کارآ (اشتغال روستایی و عشایری) برای ١٧٠ هکتار طرح توسعه گلخانه روستایی تسهیلات در نظر گرفته شده است.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.